پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۷۴۰
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: برای حفظ سلامت مردم با توجه به شرایط کرونایی جامعه، محل‌های اخذ رای ۲۴ ساعت پیش از آغاز انتخابات، ضدعفونی می‌شوند و هنگام برگزاری انتخابات رای‌دهندگان باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی ایرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه انتخابات امسال ساعت هفت صبح پنجشنبه ۲۸ خرداد که نسبت به انتخابات‌های دوره‌های گذشته یک ساعت زودتر آغاز می‌شود، از رای دهندگان در همان ساعات اولیه در شعب اخذ رای حضور یابند و رای گیری را به ساعت پایانی موکول نکنند تا ازدحام نشود.

وی ادامه داد: رای دهندگان باید اصل شناسنامه را همراه داشته باشند هر چند بهتر است که کارت ملی نیز همراه آنها باشد، زیرا با توجه به اینکه ثبت نام از رای دهندگان با دستگاه احراز هویت الکترونیک صورت می‌گیرد اگر کارت ملی فرد وجود داشته باشد کارت او در دستگاه قرار می‌گیرد و به سرعت احراز هویت می‌شود.

ایرانی با اشاره به در نظر گرفتن همه نکات برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند در ۲۸ خرداد، افزود: انتخابات شورای شهر در شهر بوشهر به صورت تمام الکترونیک است و نحوه رای دادن به این شیوه در فضای مجازی استان بوشهر منتشر شده‌است و از شبکه صداوسیمای استانی هم پخش می‌شود که شهروندان بوشهری باید آن را ببینند و با این روش آشنا شوند.

وی از رای‌دهندگان شهر بوشهر خواست پیش از اینکه وارد شعبه اخذ رای شوند کد نامزدهایی را که می‌خواهند به آنان رای دهند یادداشت کنند، زیرا در روش الکترونیک باید کد نامزد وارد دستگاه شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: شهروندان بوشهری هنگام مراجعه به شعب اخذ رای، پس از احراز هویت یک تعرفه رای برای انتخابات ریاست جمهوری و یک کارت الکترونیکی رای برای انتخابات شورای اسلامی شهر دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: در دیگر شهرهای استان بوشهر احراز هویت رای دهندگان الکترونیکی است، اما رای دادن با تعرفه کاغذی صورت می‌گیرد.

ایرانی عنوان کرد: در هر شعبه اخذ رای ۲ صندوق برای جمع‌آوری آرا مردم تعیین شده‌است که صندوق آبی ویژه انتخابات ریاست جمهوری و صندوق قرمز ویژه انتخابات شوراها است.

وی از نامزدهای انتخابات خواست به قانون احترام بگذارند تا مجبور به برخورد با متخلفان و اعمال قانون نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: همه زیرساخت‌های لازم برای حضور مردم در این همایش و کنگره ملی فراهم شده و حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات و فرد منتخب، نگاه ملت ایران برای توسعه کشور را برای چهار سال مشخص می‌کند.

ایرانی اضافه کرد: شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته با افزایش ۶ درصدی به ۶۸۰ شعبه ثابت و ۱۹۸ شعبه سیار رسیده‌است تا ضمن پیشگیری از تجمع، فرآیند رای دادن را برای همه مردم بوشهر تسهیل کند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت انتخاباتی در ۲ سطح ریاست جمهوری و شوراها به عنوان حقی قانونی و تکلیفی شرعی، افزود:  شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل به  ۹۱۷ شعبه رسیده‌است.

ایرانی اعلام کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهر بوشهر در ۹۳ شعبه اخذ رای به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: ملاک اصلی در عرصه انتخابات حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات است و مردم نباید با چشم‌پوشی از این حق قانونی، به دیگران اجازه دهند تا به جای آنها تصمیم بگیرند.

ایرانی ادامه داد: در این دوره از انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از بوشهری‌ها واجد شرایط لازم برای شرکت در رای‌گیری هستند که ۲.۳ درصد از آنها را جوانانی تشکیل می‌دهند که برای نخستین بار امکان شرکت در عرصه انتخابات را پیدا کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: ۸۶۸ نامزد برای راه‌یافتن به شوراهای اسلامی شهر و ۲ هزار و ۶۱۴ نامزد برای تصدی کرسی‌های شوراهای روستایی استان بوشهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ایرانی اضافه کرد: با هدف ایجاد نظم حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس و ماموران نیروی انتظامی در برگزاری این رویداد مهم همکاری می‌کنند.

وی گفت: تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت ۲۴ چهارشنبه شب ادامه دارد و هرگونه تبلیغات پس از زمان تعیین شده به عنوان تخلف به شمار می‌رود.

ایرانی ادامه داد: همچنین از ساعت هفت صبح فردا (پنجشنبه ۲۷خرداد) نیز تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پایان می‌یابد و تبلیغات بعد از این ساعت حتی در فضای مجازی ممنوع خواهد بود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر