چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدار آبپخش خواستار اعطای تسهیلات تامین علوفه به دامداران آبپخش شد.به گزارش فکرشهر، علی مردانلو در حاشیه بازدید از دامداران روستای بند محمد عبدالله در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تقویت بنیه اقتصادی آبپخش از اهداف مهم ما به شمار می‌رود و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درونی بخش در این زمینه ضروری است.بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: دام‌پروری و دامداری از صنایع مهم آبپخش محسوب می‌شود و باید با نگاه اقتصادی به این صنعت در راستای توسعه اقتصادی این بخش گام برداریم.
کد خبر: ۹۰۸۴
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: بخشدار آبپخش خواستار اعطای تسهیلات تامین علوفه به دامداران آبپخش شد.

به گزارش فکرشهر، علی مردانلو در حاشیه بازدید از دامداران روستای بند محمد عبدالله در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تقویت بنیه اقتصادی آبپخش از اهداف مهم ما به شمار می‌رود و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درونی بخش در این زمینه ضروری است.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: دام‌پروری و دامداری از صنایع مهم آبپخش محسوب می‌شود و باید با نگاه اقتصادی به این صنعت در راستای توسعه اقتصادی این بخش گام برداریم.

مردانلو بیان داشت: کم‌بارشی‌های اخیر دامداران روستای بند محمد عبدالله و سایر مناطق آبپخش را با مشکلات اساسی در زمینه تامین علوفه مورد نیاز دام‌ها مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات کم‌بهره تامین علوفه به دامداران آبپخش از مسائل مهمی است که با توجه به وضعیت موجود و کمبود علوفه در مراتع منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بخشدار آبپخش گفت: تصرف غیرقانونی و کشت در مراتع روستای بند محمد عبدالله از مسائلی است که سبب نارضایتی دامداران شده و این قشر زحمت‌کش نسبت به آن معترض هستند.

مردانلو تاکید کرد: انتظار داریم منابع طبیعی به موضوع تصرف مراتع دامداران آبپخش ورود کند و مانع تصرف مراتع دامداران توسط افراد سودجو و منفعت‌طلب تحت عنوان واگذاری از طرف امور اراضی شود.

وی افزود: در روستای بند محمد عبدالله بالغ بر 7 هزار راس دام وجود دارد که این آمار در سطح بخش آبپخش رقم قابل توجهی است و دامداران این منطقه از مسئولان انتظار مساعدت دارند.

بخشدار آبپخش بیان داشت: آموزش،‌ اصلاح نژاد، تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران،‌ بازاریابی و پشتیبانی از دامداران، از مسائل مهمی است که جهاد کشاورزی باید این موضوعات را در دستور کار خود قرار دهد.

مردانلو تاکید کرد:‌ انجام این مولفه‌ها توسط جهاد کشاورزی سبب کاهش هزینه و افزایش سطح تولید دامداران و بهبود وضعیت اقتصادی این دامداران خواهد شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر