دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: در 10 ماهه امسال در اثر تصادفات رانندگی درون‌شهری در نقاط مختلف استان بوشهر 53 نفر کشته شدند.
کد خبر: ۹۱۰۰
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴

فکرشهر: فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: در 10 ماهه امسال در اثر تصادفات رانندگی درون‌شهری در نقاط مختلف استان بوشهر 53 نفر کشته شدند.

به گزارش فکرشهر، قدرت‌الله کشکولی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره آمار تصادفات در 10 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: در 10 ماهه سال 92 تصادفات درون شهری 55 کشته داشت اما این رقم در 100 ماهه امسال به 53 فوتی رسیده که نشان از کاهش 3.5 درصدی تلفات ناشی از تصادفات درو‌ن‌شهری در استان بوشهر دارد.

وی بیان کرد: تصادفات منجر به جرح در همین مدت 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ضمن اینکه تصادفات خسارتی نیز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: بیشتری وقوع تصادفات درون شهری به ترتیب در شهرستان‌های دشتستان، بوشهر و گناوه بوده که دشتستان 39 درصد و بوشهر 35 درصد کل تصادفات استان را به خود اختصاص دادند.

کشکولی اضافه کرد: بیشترین تصادفات نیز توسط سواری 62 درصد و وانت 8.5 درصد بوده که عمده دلایل تصادفات عدم رعایت حق تقدم با 46 درصد و عدم رعایت فاصله طولی با 15 درصد و تغییر ناگهانی مسیر با 12 درصد بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین تصادفات در ساعت 18 تا 23 معادل 37 درصد و 10 صبح تا یک ظهر معادل 28 درصد بوده است.

صدور بیش از 76 هزار برگه جریمه در سال جاری

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون 76 هزار و 629 برگ جریمه صادر شده که نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داریم ضمن اینکه بر اساس آمار موجود، وضعیت رانندگی بهتر و مردم قانون‌مندتر شدند.

کشکولی اضافه کرد: در سال جاری 2 هزار و 781 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 5 هزار و 406 دستگاه بوده 29 درصد کاهش دارد.

وی تصریح کرد: در 10 ماهه امسال 4 هزار و 952 دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و 123 خودرو توقیف شده بود شاهد افزایش 22 درصدی توقیف خودروهای متخلف هستیم.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: دلیل افزایش توقیف خودروهای متخلف، عدم پرداخت به موقع قبض جریمه است، اگر مهلت پرداخت جریمه که 60 روز است بگذرد و تخلفات هم بیش از یک میلیون تومان باشد نسبت به توقیف خودرو اقدام خواهیم کرد.

صدور بیش از 19 هزار انواع گواهینامه در سال جاری

کشکولی با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال، 19 هزار و 154 جلد گواهینامه، صدور، تعویض یا المثنی صادر کردیم، بیان کرد: همچنین در این مدت 16 هزار و 372 فقره خدمات شماره‌گذاری صورت گرفته است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: در 10 ماهه امسال 7 هزار و 747 فقره پلاک گذر موقت، وارداتی و موتورسیکلت صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 12 هزار و 520 فقره پلاک کاهش 61 درصدی را نشان می‌دهد.

کشکولی اضافه کرد: هم اکنون 32 آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در استان بوشهر داریم و در سال جاری نیز 69 جلد کاتر مربیگری صادر شده است.

اجرای طرح جدید پلیس مدرسه در استان بوشهر

وی بیان داشت: جذب پلیس افتخاری به منظور افزایش مشارکت مردم در ارتقای فرهنگ ترافیک در استان بوشهر انجام شده و از طرح‌های جدید راهنمایی و رانندگی استان بوشهر بوده است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: امسال 19 پلیس افتخاری جدید جذب شدند و به 30 هزار و 975 نفر از دانش‌آموزان آموزش راهنمایی و رانندگی دادیم.

کشکولی ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار در استان بوشهر طرح جدید پلیس مدرسه افتتاح کردیم و در بوشهر و برازجان 250 نفر از دانش‌آموزان را آموزش دادیم.

وی اضافه کرد: از دیگر طرح‌های جدید راهنمایی و رانندگی آموزش چهره به چهره بوده که به 11 هزار و 912 نفر از موتورسواران این آموزش‌ها را دادیم.

منبع: فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر