دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۲۱۴
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: وزیر آموزش و پرورش گفت: بنا بر محدودیتی که در شهر‌های مختلف در شرایط کرونایی مهر خواهیم داشت، سناریو‌های مختلفی برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته ایم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: بنا به محدودیتی که در شهر‌های مختلف در شرایط کرونایی مهر خواهیم داشت سناریو‌های مختلفی برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته ایم و میزان حضور دانش آموزان در مدارس را به گونه‌ای تنظیم می‌کنیم که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی گفت: تلاش ما آن است که مدارس را فعال کنیم و بار دیگر حضور دانش آموزان را در محیط مدرسه داشته باشیم.

حاجی میرزایی افزود: برای بازگشایی مدارس برنامه ریزی کرده ایم و ستادی در آموزش و پرورش با عنوان ستاد مهر فعال شده است که همه تمهیدات لازم را برای آغاز بکار مدارس از مهر ۱۴۰۰ برنامه ریزی خواهد کرد.

حاجی میرزایی گفت: یکی از مهمترین موارد برای بازگشایی مدارس، واکسیناسیون فرهنگیان است که با هماهنگی که با ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت انجام شده قرار است که در مرداد این واکسیناسیون انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون توصیه‌ای برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال نبوده است و اگر قرار باشد واکسیناسیون این گروه نیز انجام شود قطعا تدابیر لازم را انجام خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما بنا را به آموزش حضوری در مهر گذاشته ایم، ولی باید دید که شرایط کرونایی در آن زمان چگونه خواهد بود.

حاجی میرزایی افزود: در صورتی که رعایت فاصله‌های اجتماعی در مهر همچنان پابرجا باشد کلاس‌ها به صورت نوبتی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما ترجیح می‌دهیم که ارتباط دانش آموزان با مدرسه قطع نشود و حتی یک روز در هفته هم که شده دانش آموزان یکدیگر و معلمان خود را از نزدیک ببینند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: قطع ارتباط دانش آموزان با مدرسه موجب پیامد‌های سنگین روانی، ​اجتماعی، جسمانی و روحی می‌شود و بخش بزرگی از بلوغ اجتماعی دانش آموزان در تعامل با یکدیگر صورت می‌گیرد و تعطیلی مدارس در یک سال و نیم گذشته مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد کرده است.

وی به افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری دانشگاه‌ها هم اشاره کرد و گفت: تاثیر ۶۰ درصدی سوابق کنکور از سال ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد و نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان معیار قبولی آن‌ها در دانشگاه خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهریه مدارس غیردولتی براساس خدمات آموزشی و فضای اختصاص یافته مدرسه تعیین می‌شود که از طریق سامانه مدارس غیردولتی به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی به چاپ کتاب‌های درسی اشاره کرد و افزود: کتاب‌های سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ آماده برای چاپ و خیلی از آن‌ها چاپ شده است و برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ نیز هیات دولت ۴۰ میلیون دلار ارز برای خرید کتاب‌های درسی در نظر گرفته است.

آقای حاجی میرزایی به واگذاری مسکن ملی به فرهنگیان هم اشاره کرد و گفت: ۷۵ هزار فرهنگی شرایط استفاده از طرح مسکن ملی را دارند که تاکنون واحد‌های ۴۵ هزار نفر مشخص شده است و ۲۵ هزار نفر نیز واریز وجه داشته اند که ساخت مسکن آن‌ها آغاز خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر