سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: منطقه آزاد و بندر نگين و راه آهن سه حلقه مثلث طلايي توسعه اساسي استان بوشهر هستند که دولت دو ضلع اول را محقق ساخته و اساسي­ ترين دغدغه باقيمانده ­ما، راه ­آهن است.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر، اظهار داشت: از هفته‌ها پیش از انجام این سفر تلاش‌های بسیاری برای انجام این سفر و برنامه‌های آن صورت گرفته بود.
کد خبر: ۹۱۴۷
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: منطقه آزاد و بندر نگين و راه آهن سه حلقه مثلث طلايي توسعه اساسي استان بوشهر هستند که دولت دو ضلع اول را محقق ساخته و اساسي­ ترين دغدغه باقيمانده ­ما، راه ­آهن است.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر، اظهار داشت: از هفته‌ها پیش از انجام این سفر تلاش‌های بسیاری برای انجام این سفر و برنامه‌های آن صورت گرفته بود.

وی با تقدیر از حضور مردم در برنامه استقبال و دیدار مردمی رئیس جمهور، اضافه کرد: رئیس جمهور نیز در این سفر عنایت بسیار زیادی به استان داشتند و مصوباتی که در قالب این سفر صورت گرفت و اعلام شد، فراتر از انتظارات بود.

استاندار بوشهر با اشاره به برخی از مصوبات سفر، اضافه کرد: از محل رديف­ هاي متمركز بودجه مبلغ 619 میلیارد تومان اعتبار، حدود 515 ميليارد تومان از منابع داخلي وزارت نفت و 60 میلیارد تومان نیز برای سه پروژه الحاقی مصوب شد.

وی تصریح کرد: در مجموع يك‌هزار و 294 میلیارد تومان بودجه دولتي از ردیف­ های ملی بودجه، منابع داخلی شرکت ملی نفت و سازمان انرژی اتمی برای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تخصیص یافت.

منطقه آزاد و بندر نگين و راه آهن  مثلث طلايي توسعه استان

سالاری ادامه داد: طرح­ هاي سرمايه­ گذاري پتروشيمي، بندر نگين، منطقه آزاد، دهكده گردشگري، تفاهم ­نامه آموزش تخصصي و اشتغال در نيروگاه، تفاهم­ نامه آموزش تخصصي و اشتغال در پروژه‌هاي نفت و دستور رئيس­ جمهور براي حمايت وزارت نفت و سازمان انرژي اتمي از ورزش استان از جمله مهمترین مصوبات سفر بود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: منطقه آزاد و بندر نگين و راه آهن سه حلقه مثلث طلايي توسعه اساسي استان بوشهر هستند که دولت دو ضلع اول را محقق ساخته و اساسي­ ترين دغدغه باقيمانده ­ما، راه ­آهن است.

وی با بیان اینکه راه ­آهن مي­تواند تحول عظيمي در اقتصاد استان و كشور ايجاد کند، افزود: هیئت دولت عزمی جدی برای راه‌آهن دولت دارد و در برنامه‌های مختلف خود در استان بوشهر نیز بر این موضوع تاکید داشتند و دولت با جدیت پیگیر این موضوع است.

سالاری با بیان اینکه برای اجرای راه آهن بوشهر مراحل فاينانس خارجي نهايي شده است، خاطرنشان ساخت: اگر فاينانس عملياتي نشود، راه ديگري خواهيم رفت.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر