شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شنبه گفت: شنبه تنها شهر در کشور است که شعبه بانک در آن وجود ندارد.به گزارش فکرشهر، عبدالله عباسی‌وحدت در نشست مدیران اجرایی شهرستان دشتی با اشاره به وقوع زلزله دلخراش 20 فروردین ماه سال 91 در شهر و بخش شنبه که موجب از دست دادن تعدادی از همشهریان و تخریب 90 درصدی شهر شد، اظهار داشت: لازم می‌دانم از اهتمام صادقانه و مشفقانه تمام اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های دولتی که در امدادرسانی به مردم تلاش کردند تشکر کنم.
کد خبر: ۹۱۵۳
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شنبه گفت: شنبه تنها شهر در کشور است که شعبه بانک در آن وجود ندارد.

به گزارش فکرشهر، عبدالله عباسی‌وحدت در نشست مدیران اجرایی شهرستان دشتی با اشاره به وقوع زلزله دلخراش 20 فروردین ماه سال 91 در شهر و بخش شنبه که موجب از دست دادن تعدادی از همشهریان و تخریب 90 درصدی شهر شد، اظهار داشت: لازم می‌دانم از اهتمام صادقانه و مشفقانه تمام اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های دولتی که در امدادرسانی به مردم تلاش کردند تشکر کنم.

وی افزود: پس از وقوع زلزله، کار آواربرداری و بازسازی منازل مسکونی، احداث قطعه جانباختگان، اماکن آموزشی، خدماتی، کشاورزی، بهداشتی، مذهبی و دولتی شروع شد.

وی اضافه کرد:  همانطور که استاندار، فرماندار و ... در گذشته خدمات ارزشمندی را به مردم این دیار انجام دادند مردم زلزله‌زده شهر شنبه از دولت تدبیر و امید انتظار دارند تا نسبت به تکمیل پروژه نیمه‌تمام شهر مانند ساختمان شهرداری، ساختمان جهاد کشاورزی و ساختمان تعاون روستایی مساعدت کند.

عباسی‌وحدت افزود: جمع‌آوری نخاله‌ها در سطح شهر شنبه با همکاری و مساعدت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد و در بعضی از نقاط صعب‌العبور و جاهایی که با لودر امکان آواربرداری نیست، با مینی‌لودر این کار صورت گرفت.

وی ادامه داد: طبق مصوبه‌ای که با حضور کارشناسان ستاد بحران استانداری، بخشدار، رئیس بنیاد مسکن و شهردار در جلسه شورای اداری شنبه به تصویب رسید بنا شد مینی‌لودر و 10 کارگر در اختیار شهرداری قرار گیرند تا نخاله‌های بر جای مانده را جمع‌آوری کنند که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: پایگاه بهداشت شهر شنبه پس از تخریب از زمان وقوع زلزله تاکنون بازسازی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شنبه گفت: شنبه تنها شهر در کشور است که یک شعبه بانک در آن وجود ندارد و انتظار داریم برای رفاه حال مردم و جلوگیری از مراجعات روزانه آنها به مرکز شهرستان یک شعبه بانک در این شهر دایر کنند.

وی یادآور شد: در این شهر نمایندگی ادارات مختلف از جمله بنیاد مسکن، کمیته امداد، تربیت بدنی، هلال احمر و اداره تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شده است.

عباسی وحدت تاکید کرد: با توجه به بار سنگین ترافیکی عبور و مرور روزانه روستاهای همجوار شهر و لزوم تعریض خیابان مرکز شهر (امام خمینی (ره))، تملک اراضی در مسیر این خیابان که یک کیلومتر است نیاز به 3 میلیارد تومان اعتبار دارد لذا از مسئولان انتظار داریم دراین زمینه اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش شنبه بخشی از قطب کشاورزی شهرستان دشتی است از جهاد کشاورزی انتظار داریم تا برای برق‌دارکردن چاه‌های کشاورزی این بخش اقدام کند، زیرا این امر باعث جلوگیری از مهاجرت کشاورزان به شهرها می‌شود.

به نوشته ی فارس، رئیس شورای اسلامی شهر شنبه خاطرنشان کرد: برای تکمیل طرح احداث سیل‌بند خاکی بالادست شهر شنبه که قسمتی از این پروژه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شده است یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است اما 300 میلیون تومان بیشتر تخصیص نیافته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سهمیه اختصاصی برای ساخت و ساز منازل مسکونی و اختصاص تسهیلات بازسازی مسکن به اتمام رسیده تعداد پنج نفر از اهالی تاکنون اقدامی برای ساخت‌وساز منازل مسکونی خود انجام نداده‌اند لذا نیازمند اختصاص سهمیه جدید هستیم.

عباسی‌وحدت گفت: در جریان معرفی مردم برای دریافت 4 میلیون تومان بلاعوض اشتباهات فاحشی از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است که 9 نفر از شهروندان از این امتیاز محروم شده‌اند و نیازمند بررسی است.

وی افزود: نامشخص بودن پرداخت قبوض برق مصرفی در شهر شنبه یکی از خواسته‌های مردم این شهر زلزله‌زده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر