پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با وجود اینکه این استان دارای موقعیت ویژه فرهنگی است اما زیرساخت های مناسب این مهم در جغرافیای آن وجود ندارد.به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی روزشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: فقدان تناسب توسعه فرهنگی و صنعتی در استان بوشهر باعث ایجاد آسیب شده است که برای برون رفت از این وضعیت باید نظام تدوین اعتبارات بخش فرهنگ و هنر متناسب با رشد، تولید، مصرف، تقاضا و افزایش اعتبارات فرهنگی ساماندهی شود.
کد خبر: ۹۱۷۱
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با وجود اینکه این استان دارای موقعیت ویژه فرهنگی است اما زیرساخت های مناسب این مهم در جغرافیای آن وجود ندارد.

به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی روزشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: فقدان تناسب توسعه فرهنگی و صنعتی در استان بوشهر باعث ایجاد آسیب شده است که برای برون رفت از این وضعیت باید نظام تدوین اعتبارات بخش فرهنگ و هنر متناسب با رشد، تولید، مصرف، تقاضا و افزایش اعتبارات فرهنگی ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات با بهره کم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر، انجام مطالعات آینده پژوهی فرهنگی و مطالعات راهبردی با تاکید بر تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدهای مربوط به فرهنگ و هنر استان و حمایت از توسعه و تقویت پیوست های فرهنگی درمراکز صنعتی از دیگر ضرورت های مورد نیاز دراستان بوشهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری و احداث نگارخانه و موزه های معاصر و سالن های نمایش از جمله تالار مرکزی بوشهر یک ضرورت جدی برای گسترش فعالیت های فرهنگی در استان بوشهر است.

ماحوزی بیان کرد: حمایت از مولفان، مترجمان و ناشران، اعطای تسهیلات و کمک های لازم به مطبوعات برای نیل به رشد پایدار و حمایت از انجام مطالعات بنیادی و کاربردی درعرصه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای تقویت هنجارهای فرهنگی، اجتماعی و مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی از طریق رسانه ها نیز در استان بوشهر ضروری است.

وی گفت: نبود مجتمع چاپ دراستان بوشهر، کمبود دانش فنی نیروی انسانی استان در مواجهه با فرایندهای نوین صنعت چاپ، خروج عمده کارهای چاپ از استان و بازگشت کارهای چاپ شده با هزینه چند برابری به استان و فقدان صنایع فرهنگی مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از دیگر چالش های فراروی این صنعت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآورشد: تدوین سند توسعه صنعت چاپ، ایجاد آموزشکده چاپ، مرمت و تجهیز موزه چاپ استان بوشهر باتوجه به قدمت صد ساله این صنعت در استان نیز از جمله راهکارهای تقویت ارتقای جایگاه صنعت چاپ است.

وی گفت: در حوزه موسیقی نیز بدلیل بی توجهی به ذائقه موسیقیایی گروه های مختلف سنی، جنسی و شغلی مختلف در استان بوشهر، نبود فضای لازم برای رشد و ارتقای موسیقی سنتی، دسترسی نداشتن مردم به موسیقی در قالب های مختلف بویژه اجرای صحنه ای موسیقی، توجه نشدن به تولید و عرضه موسیقی مقامی، نبود امکان حمایت از ظرفیت های متنوع فرهنگ موسیقیایی و فقدان سالن های مجهز به امکانات صوتی برای اجراهای عمومی و کنسرت ها مشکل ساز شده است.

ماحوزی افزود: حوزه هنرهای تجسمی در استان بوشهر نیز نیاز به حمایت گسترده از تولید آثار تجسمی و برطرف کردن کاستی های موجود در تولید، توزیع عرضه و فروش آثار تجسمی، تقویت و ارتقای کیفی کارگاه ها و نمایشگاه های تجسمی و ایجاد گالری دارد.

وی با بیان اینکه کمبود فضا هنرهای نمایشی و تئاتر استان بوشهر را رنج می دهد اظهارداشت: ایجاد زمینه های لازم برای آموزش و توانمند سازی هنرمندان تئاتر در این استان منجر به بهبود وضعیت موجود در این بخش خواهد شد.

ماحوزی گفت: در حوزه سینما نیز هم اینک کمبود سرانه سالن ، بی انگیزگی سرمایه گذاران بخش خصوصی، فرسوده بودن تجهیزات تولید فیلم و سالن ها، نبود اعتبار برای تولید فیلم و تمایل نداشتن بانک ها به سرمایه گذاری، بالا بودن نرخ کارمزد تسهیلات بانکی در استان بوشهر محسوس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: با توجه به نفوذ فرهنگ غربی و فرقه های وهابیت و عرفان های صوری انجام فعالیت های قرآنی و تولید آثار فرهنگی هنری دینی نیاز به توجه ویژه دارد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر