دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
پس از قطعی‌های پی‌درپی برق در استان بوشهر؛
کد خبر: ۹۲۰۱۸
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر با بیان این که تمام مسئولان استان تمام تلاش خود را برای حذف قطع برق در استان بوشهر کرده‌اند، از مردم استان برای قطعی برق عذرخواهی کرد.

به‌گزارش فکرشهر از استانداری بوشهر، مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: به‌دلیل کاهش بارش در فصل زمستان با مشکل تأمین برق روبه‌رو هستیم که البته مشکلی کشوری است.

او با بیان این‌که هر تلاشی که نیاز بوده در استان انجام شود، گفت: در ستاد مدیریت بحران کاهش زمان اداری، به حداقل رساندن میزان مصرف برق مصرفی در صنایع مزارع پرورش میگو و فعالیت‌های کشاورزی انجام شده است تا بتوان با صرفه‌جویی در این موارد شاهد کاهش خاموشی در بخش خانگی باشیم.

مهرداد ستوده، میزان بالای درجه حرارت هوا و رطوبت بالا در استان بوشهر را عامل افزایش مصرف برق دانست و گفت: برای کمک به برق مصرفی استان بوشهر در جلسه‌ با مسئولان مجتمع‌های پتروشیمی در عسلویه، راهکارهای لازم مورد بررسی قرار گرفت و موافقت این صنایع برای تزریق برق مازاد آن‌ها به خط سراسری گرفته شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: برق مازاد پتروشیمی مبین در حال تزریق به شبکه سراسری است؛ پتروشیمی دماوند آماده انتقال برق به شبکه سراسری است که متأسفانه برق منطقه‌ای فارس هنوز برای اتصال آن به شبکه اقدامی نکرده است.

ستوده با  با گلایه از توانیر و برق منطقه‌ای فارس گفت: با توجه به برق مازادی که از مجتمع‌های پتروشیمی در عسلویه به خط سراسری برق تزریق می‌شود انتظار و حق مردم و مسئولان استان است که کمبود برق استان بوشهر جبران شود تا شاهد جلوگیری از خاموشی در استان باشیم.

او با اشاره به نقش استان بوشهر در تأمین گاز زمستانی استان‌های سردسیر یادآور شد: در فصل سرما و زمستان مصرف گاز صنایع استان بوشهر کاهش می‌یابد تا دیگر استان‌های سردسیر بتوانند از گاز مصرفی مورد نیاز استفاده کنند و از مشکلات آن‌ها جلوگیری شود.

او با تأکید بر حذف استان بوشهر از جدول خاموشی‌های برق در کشور گفت: با توجه به این‌که استان بوشهر برق مازاد پتروشیمی‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی را به شبکه سراسری برق منتقل می‌کند باید از جدول خاموشی‌ها حذف شود که در این راستا مکاتبات لازم انجام شده است  و استاندار و من نیز تلفنی با مسئولان مربوطه صحبت کرده‌ایم  و به‌دنبال آن هستیم.

معاون استاندار بوشهر تأکید کرد که اگر خاموشی استان بوشهر تغییری نکرد برای قطع کردن برق پتروشیمی‌ها اقدام می‌کنم. زیرا وقتی این تأمین برق نتواند در زندگی و آسایش مردم استان نسبت به مناطق سردسیر تغییری دهد، بی‌شک تضییع حق مردم استان است.

او از مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی هم خواست تا این موضوع را پیگیری کنند و مشکلات برق استان بوشهر را کاهش دهند.

ستوده با اشاره به این‌که کمبود برق در کشور را درک می‌کنیم، گفت: با توجه به این‌که استان بوشهر این امتیاز را به توانیر می‌دهد، انتظار می‌رود به مطالبات مردم استان بوشهر در تأمین برق توجه ویژه شود.

او با اشاره به این‌که برای مشکل برق فعالیت‌هایی کرده‌ایم و از آن هم دفاع می‌کنیم، اما گفت: از مردم استان بوشهر به‌دلیل قطعی برق عذرخواهی می‌کنم.

ستوده ادامه داد: مردم نجیب و بامتانت استان بوشهر همواره پشتیبان کشور و نظام بوده‌اند و باید با تلاش‌های شبانه‌روزی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای به صفر رساندن خاموشی‌ها کوشید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر