شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۳۰۶
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در بحث هیات علمی نگاه ویژه ای به دانشگاه فرهنگیان شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، دکتر اکبر مولایی از زحمات حجت الاسلام حاجیانی مسئول نهاد رهبری سابق در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تقدیر کرد و اظهار داشت: در مدتی که در خدمت وی بودیم بیش از نقش نمایندگی نهاد نقش یک استاد فرزانه و یک مفسر بزرگ قرآن را داشتند که بنده در جلسات علمی ایشان تلمذ بسیار کردم.

وی ادامه داد: حجت الاسلام حاجیانی و مسئولین دانشگاه برنامه ای را با هم آغاز کردند و اهدافی را ترسیم کرده بودند که در استان یکسری کرسی ها را مثلا در بحث نماز و ... تصاحب کنیم که هفته پیش خبر خوش دست یافتن به یکی از این اهداف محقق شد و آن هم انتخاب شدن به عنوان یکی از دستگاه های برتر استانی در بحث نماز بود که به او تبریک می گویم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بیان داشت: آرزو می کنیم که این اهداف توسط مسئول جدید نهاد رهبری ما حجت الاسلام حسینی نیز پیگیری شود.

مولایی اضافه کرد: مسئولیتی را شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه فرهنگیان کشور محول کرده است و آن تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش است که این وظیفه در استان بوشهر به عهده ماست. 

وی افزود: هم اکنون در استان شانزده هزار معلم داریم که از این تعداد سالانه بین هفتصد تا هزار نفر آنها بازنشسته می شوند و ما باید سالانه حدود هفتصد نفر به آموزش و پرورش استان تزریق کنیم که این هدف نخست ماست.

مولایی با اشاره به هدف دوم این دانشگاه اضافه کرد: هدف دوم ما این است که این شانزده هزار معلم را با توجه به تغییراتی که در شیوه های آموزش، ارزیابی و روانشناسی یادگیری و آموزش اتفاق می افتد، ما باید اینها را به روز کنیم که متاسفانه آنقدر درگیر هدف نخست هستیم که از نیل به هدف دوم بازمانده ایم.

وی با بیان اینکه ادعا داریم که معلمینی در تراز جمهوری اسلامی می بایست تربیت کنیم، متذکر شد: برای تربیت چنین معلمینی ما نیاز به تحولی همه جانبه داریم که متاسفانه این هنوز اتفاق نیفتاده است. 

مولایی بیان کرد: کل دانشگاه فرهنگیان کشور نیاز به توجه ویژه دارد که خدا را شکر این اتفاق افتاده و در هفته معلم سال 97 با حضور مقام معظم رهبری در پردیس نسیبه تهران سنگ بنای محکمی گذاشته شده است و رهبری در آنجا توجه و اهتمام جدی به دانشگاه داشته و فرمودند که همه دستگاه ها باید به دانشگاه فرهنگیان کمک کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر گفت: اهمیت دانشگاه استراتژیک فرهنگیان بسیار بالاست و ما باید در مرحله عمل نیز شاهد حمایت همه جانبه دستگاه ها از آن باشیم که متاسفانه در حال حاضر چنین حمایتی نمی بینیم.

مولایی تصریح کرد: توقع و اهتمام شما و مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه ها را در زمینه بحثی که برای برچیده شدن نظام دانشگاهی فرهنگیان مطرح شده را نیاز داریم چرا که این مورد موجب پاشیدن بذر ناامیدی در دانشگاه فرهنگیان می شود.

وی با اشاره به تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: مسئله دومی که باید به آن اهتمام بیشتری داشته باشیم بحث اعضای هیات علمی است.

مولایی تاکید کرد: حدود 1400 دانشجوی علوم تربیتی و آموزش ابتدایی داریم که برای این تعداد دانشجو ما حتی یک نفر هیات علمی در این رشته نداریم و با این سهمیه محدود هیات علمی که وزارت علوم برای دانشگاه فرهنگیان با حدود 100 پردیس و مرکز دانشگاهی در نظر می گیرد، کافی نیست و واقعا  این سهمیه محدود به چه رشته ای و چه تعدادی داده شود.

به گزارش فکرشهر، در این نشست مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های بوشهر، روسای دانشگاه های استان بوشهر و مسئولین دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان حضور داشتند و در سالن کنفرانس پردیس علامه طباطبایی بوشهر برگزار شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر