شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۳۵۳
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اقدامات حفاظتی در راستای نجات و پیشگیری از خشکیدگی تالاب نای بند و حفاظت از جنگل‌های حرا با لایروبی بخشی از تالاب آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: استان بوشهر دارای تنوع زیستی کم‌نظیری است که گونه‌های ارزشمند جانوری و گیاهی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به برخورداری این استان از اقلیم کوهستانی زاگرس جنوبی، مناطق دشتی، ساحلی و دریا خاطرنشان کرد: نای‌بند به عنوان یکی از مهم‌ترین پارک‌های ملی دریایی ایران در عسلویه استان بوشهر واقع است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: پارک ملی دریایی نای‌بند در مجموع با مساحت ۴۹ هزار و ۸۱۵ هکتار در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر شامل خلیج و منطقه نای‌بند و جنگل‌های حرا است.

وی افزود: تالاب نای‌بند و جنگل حرا در پارک ملی نای بند به دلیل تغییرات در محیط پیرامون و عدم تأمین حق‌آبه زیست محیطی و از سوی دیگر رسوب‌گذاری فراوان در سال‌های اخیر با تهدیدات فراوان مواجه شده است.

خشک‌شدن بخشی از تالاب و جنگل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: این شرایط باعث شده است که برخی از بخش‌های تالاب و جنگل حرا در ۱۰ سال اخیر خشک شده است.

قلی‌نژاد ادامه داد: در راستای حفاظت بیشتر از جنگل‌های حرا و پیشگیری از آسیب به تالاب نای بند مجموعه اقدامات حفاظتی برای حفاظت و نجات تالاب تدوین و در دستور کار قرار گرفته که این اقدامات با لایروبی تالاب آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر لایروبی، تأمین آب شیرین و حق آبه تالاب از مهمترین اقدامات است که باید انجام پذیرد و حفاظت از تالاب‌ها نیازمند حمایت و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مشارکت جامعه محلی است.

پارک ملی دریایی نای بند در استان بوشهر دارای تنوع زیستگاهی ارزشمندی همچون تالاب و جنگل حرا است که تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر