دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۹۱۴
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ سال به بالا از صبح امروز در استان بوشهر همزمان با ۴ استان جنوبی دیگر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از علوم پزشکی بوشهر، واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ سال به بالا از صبح امروز در استان بوشهر همزمان با استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی آغاز شد.
 
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده فراخوان تزریق واکسن به افراد ۵۰ سال به بالا در استان آغاز شده و از طریق پیامک به واجدان شرایط اعلام می‌شود.
 
دکتر محمد مهدی خواجه ئیان افزود: به منظور جلوگیری از ازدحام و بی نظمی در تزریق واکسن، از کسانی که نوبت واکسن ندارند تقاضا داریم از مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند.
 
وی تاکید کرد: واکسن برای گروه‌های هدف اعلام شده که تعدادشان ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر است  به میزان کافی در استان بوشهر تامین شده و جای نگرانی نیست.
 
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جمعیت گروه هدف ۵۰ تا ۶۰ سال را تقریبا معادل جمعیتی عنوان کرد که از ابتدا تا کنون در این استان واکسن دریافت کرده‌اند.
 
وی سرعت واکسیناسیون را در استان بوشهر خوب اعلام کرد و گفت: تا کنون  ۱۰۴ هزار دوز واکسن به بیش از ۸۲ هزار نفر تزریق شده است.
 
دکتر خواجه ئیان بیان کرد: برای تسهیل و روان سازی کار واکسیناسیون در شهر بوشهر، مرکز سوم واکسیناسیون در سالن ورزشی کوثر واقع در میدان قدس راه‌اندازی شده است.
 
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ سال به بالا فقط در ۵ استان بوشهر، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی انجام می‌شود، مردم دیگر استان‌ها در گروه سنی یاد شده نمی‌توانند واکسن بزنند.
 
بر اساس اعلام وزارت بهداشت امکان ثبت‌نام واکسن افراد ۵۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۵۰ و قبل از آن) ساکن استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از طریق سامانه salamat.gov.ir فراهم شده است.
 
بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، افراد ۵۰ تا ۶۰ سال ساکن استان‌های یاد شده که که دارای پرونده در پایگاه‌های بهداشت هستند می‌توانند از هم‌اکنون برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.
 
اگر فردی دارای پرونده سلامت نیست می‌تواند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی مراجعه و تشکیل پرونده دهد و پس از آن برای تزریق واکسن ثبت‌نام کنند. این اقدام بدین منظور است که افراد از سایر استان‌ها به این استان برای واکسیناسیون سرازیر نشوند.
 
افراد ۶۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۴۰ و قبل از آن) در همه‌ی استان‌های کشور می‌توانند از طریق salamat.gov.ir برای تزریق واکسن ثبت‌نام کنند و برای این کار نیازی به داشتن پرونده در پایگاه‌های بهداشتی نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر