سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۳۱۲
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: باتوجه به نقش و جایگاه مهم شورای فرهنگ عمومی در جامعه، از این ظرفیت برای متقاعدکردن مردم این شهرستان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به پایین ترین حد رسیده است، استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه افزود: اصلی‌ترین وظایف این شورا بررسی معضلات و مشکلات جامعه شهری و روستایی و سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی است که با ارایه راهکار و راهبردهای لازم در باره آنها تصمیم‌گیری می‌کند.

وی اظهارداشت: مصوبه های شورای فرهنگ عمومی لازم اجرا است و باید دستگاه‌های دولتی و غیردولتی کمک کنند تا آنها بخوبی اجرا، نهادینه و فرهنگ سازی شود.

مهرجو گفت: یکی از مسایل مهم و نگران کننده در شهرستان گناوه، شیوع گسترده ویروس کرونا و ورود پیک پنجم این بیماری است که برای کنترل و مقابله جدی با آن رعایت  پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم بسیار حایز اهمیت و ضروری است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان به پایین تر سطح و زیر ۳۶ درصد در سطح اماکن عمومی و معابر رسیده است و این روند بر افزایش شیوع ویروس کرونا و تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان بسیار اثر داشته است.

فرماندارگناوه افزود: باتوجه به اینکه تشییع جنازه‌ها یکی از عوامل مهم در افزایش شیوع ویروس کرونا در این شهرستان است، اما همچنان با جمعیت زیاد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: به رغم اینکه ستاد مقابله با کرونا بر پرهیز از تجمع ها تاکید و مصوبه هایی در این زمینه  ابلاغ و اتخاذ کرده است اما شاهدیم که مردم این شهرستان در تشییع جنازه‌ها به صورت گسترده و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت می‌کنند.

مهرجو گفت: هم اینک که روند تزریق واکسن کرونا در این شهرستان به نحو مطلوب در جریان است، باید مردم برای حفظ سلامتی خود و کاهش بار کادر درمانی کمک کنند تا بتوانیم افراد بیشتری را واکسینه کنیم.

فرماندار گناوه از دستگاه‌های اجرایی شهرستان و امام جمعه این شهر که از ابتدای شیوع ویروس کرونا همکاری و تعامل وافری با ستاد مقابله با این بیماری داشتند و کمک شایانی با شبکه بهداشت ودرمان در انجام واکسن ایفا کردند، تقدیر کرد.

وی با گرامیداشت سالروز نخستین اقامه نمازجمعه در  کشور و تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: وجود امام جمعه گناوه مایه دلگرمی مسئولان شهرستان است و رهنمودهای ایشان بسیاری از مسایل و مشکلات منطقه را برطرف کرده است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی گناوه گفت : این جلسه با دستور کار گرامیداشت دهه امامت و ولایت، اقامه اولین نمازجمعه در کشور و ساماندهی ختم اموات در شرایط کرونایی برگزار شده است.

علیرضا سبحانی افزود: دراین جلسه از نقطه نظرات اعضا استفاده و مصوبه‌هایی اتخاذ خواهد شد.

در پایان جلسه، فرماندارگناوه لوح تقدیر به حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه این شهر اهدا کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر