جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۳۵۱
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: در سطح شهرستان شاهد برگزاری مراسم تشییع اموات با جمعیت زیاد هستیم و لازم است آرامستان ها و امامزاده‌ها مدیریت شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: دهه امامت و ولایت امسال با سالروز اقامه اولین نماز جمعه به عنوان یکی از مهمترین قرارگاه‌های فرهنگی بصیرت افزایی و وحدت آفرین در کشور مقارن شده است که در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) اقامه شد و یکی از برکات و نعمت‌های انقلاب اسلامی است.

امام جمعه گناوه با اشاره به تاریخ نماز جمعه در اسلام و ایران افزود: دین مبین اسلام بر سه تجمع مهم سالانه، هفتگی و روزانه برای مسلمانان تاکید کرده است که کنگره عظیم حج به عنوان اجتماع سالانه، نماز جمعه اجتماع هفتگی، نماز جماعت روزانه این سه اجتماع مهم هستند.

وی گفت: نماز جمعه، پایگاه وحدت آفرین است و رکن اصلی این نماز امام جمعه است و به تعبیر فرمایش رهبری مسئولان انقلاب در سراسر کشور ائمه جمعه هستند.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: ائمه جمعه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی و رابط میان حاکمیت و مردم و به عنوان مبلغان و مروجان دین هستند.

وی ادامه داد: یک مروج و مبلغ و هدایت گر دینی باید همه اقشار مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را در نظر داشته باشد و مادام که حضور پررنگ مردم در پایگاه‌ها و قرارگاه‌های اعتقادی و دینی و بصیرت افزایی و وحدت آفرین تداوم داشته باشد سنگری در برابر دشمنان نظام و خنثی کردن توطئه‌های آنها خواهد شد.

کنار مردم هستیم

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری مردم در سراسر کشور است و امام جمعه باید محور وحدت مردم باشد تصریح کرد: امام جمعه همچون پدری مهربان نسبت به همه مردم باشد و شأن امام جمعه بالاتر آن است که به تعبیر امامین انقلاب خود را در تنگنای جناح‌های سیاسی قرار دهد.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: اگر امام جمعه فراجناحی باشد و فراجناحی بیاندیشد قطعاً می‌تواند نقش مهمی در جذب مردم به سوی پایگاه‌های اعتقادی داشته باشد و لذا به تعبیر فرمایش رهبری ائمه جمعه باید در همه شهرها نسبت به همه گروه‌ها و جناح‌ها توجه داشته باشد و گرایش به یک طرف نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سراسر کشور در ۵ مرداد «همیشه مردمی، همیشه انقلابی» تعیین شده است افزود: همیشه انقلابی بودن یعنی اینکه انسان همیشه همراه و در راه انقلاب و همراه مردم و مردمی باشد زیرا بسیاری از افراد که اول انقلابی بودند اما انقلابی نماندند و از قطار انقلاب پیاده شدند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: تاریخ تشیع با این امر که روحانیت تشییع همیشه همراه و غمخوار مردم و ملجا و پناه آنها بوده عجین شده است امروز نیز ائمه جمعه باید عجین، همراه و همگام و مشکل گشای مردم باشند.

وی بیان کرد: امروز هم مردم به دفاتر ائمه جمعه در سراسر کشور برای حل مشکلات خود مراجعه می‌کنند و باید ما مردمی و در کنار مردم و دردمند آنها باشیم و احساس و درک از شرایط مردم داشته باشیم.

امام جمعه گناوه گفت: یک امام جمعه اگر بتواند مشکلات مردم را رصد کند تبدیل به آسیب نمی‌شود و می‌توان از تنش‌ها، آسیب‌های زیادی جلوگیری کرد و از سو استفاده دشمنان جلوگیری می‌کند لذا همیشه انقلابی و همیشه مردمی می‌تواند مشکلات ما را حل کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی از همراهی و تعامل خوب مسئولان شهرستان و ستاد نماز جمعه شهرستان تقدیر کرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان گفت: از بدو شیوع کرونا تا کنون کادر درمانی و پزشکی و بهداشت و کمک‌های مردم و خیرین ادامه دارد و همه در حال تلاش برای مقابله با این ویروس هستند و نباید زحمات آنها را هدر داد و به فرموده رهبر معظم انقلاب اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: متأسفانه در سطح شهرستان شاهد برگزاری مراسم تشییع اموات با جمعیت زیاد هستیم و لازم است آرامستان ها و امامزاده مدیریت شود.

وی گفت: در آرامستان و امامزاده باید از خانواده‌ها تعهد گرفته شود که تعداد جمعیت زیاد نباشد، درب‌های آرامستان و امامزاده بسته و از برگزاری چند تشییع جنازه به طور همزمان جلوگیری شود و ماشین‌هایی هم که در هنگام تشییع پارک می‌شوند جریمه شوند تا یک ابزار برای جلوگیری از جمعیت شود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: در حالی که نصب بنر اموات و تیراندازی در تشییع جنازه‌ها بر اساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی ممنوع شده بود دوباره برخی از افراد در سطح شهر این کار را انجام می‌دهند که باید جلوگیری شود و آوردن آلات موسیقی در تشییع جنازه‌ها باید ممنوع شود.

وی گفت: استفاده از واکسن یکی از راه‌های قطع زنجیره انتقال و کاهش ابتلاء به کرونا است و از همه مردم درخواست می‌کنیم که در طرح واکسیناسیون مشارکت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر