دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۳۷۰
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: معاون اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط دشوار فعالیت نانوایی‌ها در این استان گرم تداوم فعالیت منظم و مستمر این صنف به حمایت ویژه نیاز دارد.

به گزارش فکرشهر، عباس نامدارزاده روز سه‎ شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نان یکی از کالاهای اساسی است که شهروندان انتظار دارند در هر بار مراجعه خود به نانوایی آن را تامین کنند.

وی بیان کرد: با این حال مشکلات زیادی که گریبان‏گیر نانواداران استان بوشهر باعث شده تا آنها نتوانند فعالیت خود را به نحو مطلوب ارائه کنند تا جایی که بتازگی نیز ۲ نانوایی به دلیل افزایش بی رویه قیمت، پلمب شدند.

نامدارزاده اظهار داشت: تعطیلی یک نانوایی و اختلال در روند تامین نان شهروندان یک محله گره‌ای از کار باز نمی‌کند بلکه باید آسیب شناسی کرد که چرا نانواداران ناگزیر به افزایش قیمت هستند.

وی افزود: شرایط آب و هوایی جنوب و بویژه بوشهر در مقایسه با سایر استان‎‌های کشور باعث شده تا کارگران نانوایی شرایط دشواری تجربه کنند که در چنین شرایطی باید عامل انگیزشی مناسبی برای فعالیت آنها فراهم شود.

نامدارزاده ادامه داد: مدت زیادی است که نان افزایش قیمت نداشته و با توجه به افزایش هزینه‌های تولید باید شرایط حمایتی لازم از نانواداران انجام شود تا از این طریق مشکلات آنها پوشش داده شود.

وی افزود: در متعادل سازی قیمت که در دستور کار قرار گرفته باید این مهم به نحوی انجام گیرد که با پوشش هزینه‌های نانواداران زمینه برای عرضه نان با کیفیت به شهروندان فراهم شود.

نامدارزاده اظهار داشت: در روزهای اخیر به علت تامین نشدن هزینه نانواداران برخی از آنها به ناچار روی به کاهش کیفیت نان آوردند که بدون شک این رویه منجر به ضرر و زیان شهروندان از خرید نان نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه آرد نانواهای بوشهر ناکافی است، گفت: سهمیه سرانه آرد نانوایی‌ها برای هر ماه ۷.۵ کیلوگرم است که برای استان بوشهر این سرانه برمبنای جمعیت سالانه سال ۹۵ است و با وجود افزایش جمعیت هنوز تغییری نکرده است.

در استان بوشهر با یک میلیون و ۲۰۰  هزار نفر جمعیت ۸۶۵ نانوایی لواش و تافتون به صورت یارانه‌‎ای و آزادپز فعال هستند که از این شمار ۶۶۳ واحد یارانه‌ای ‌و مابقی به صورت آزادپز کار می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر