پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۶۱۵
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۷هزار و ۸۸۰ سی تی اسکن در این مرکز درمانی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۶ برابر افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش فکرشهر، دکتر عاطفه اسفندیاری روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با افزایش آمار مبتلایان کرونا و نیاز به انجام سی‌تی‌اسکن ریه، روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر برای تست سی تی اسکن به بخش تصویربرداری بیمارستان شهدای خلیج‌فارس مراجعه می‌کنند و این آمار بیانگر بار سنگین پاندمی کووید ۱۹ بر کادر درمان این بیمارستان است.

وی بیان کرد: اگرچه پیش از این نیز بخش تصویربرداری به صورت شبانه روزی فعال بود، اما در زمان حاضر برای اسکن ریه در سه شیفت بیش از ۴۰۰ نفر پذیرش می‌شوند که بی‌سابقه است.

مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: از اسفندماه ۱۳۹۸ و همزمان با پذیرش و درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای خلیج فارس استفاده از روش تشخیصی سی تی اسکن ریه برای افراد مشکوک به کرونا در دستور کار قرار گرفت.

سعید ضیاء در باره تمهیدات اندیشیده شده برای ایمنی کارکنان و بیماران در مقابله با کرونا گفت: از وسایل حفاظت شخصی، گان، دستکش، رو کفشی و مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح در بخش‌هایی که با بیمار ارتباط مستقیم وجود دارد، استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین چون امکان شناسایی بیماران ناقل و مبتلا وجود ندارد، قبل و بعد از اینکه هر بیماری وارد دستگاه سی‌تی‌اسکن می‌شود ضدعفونی سطوح و تجهیزات کامل صورت می‌گیرد تا از انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر در فضای بخش سی‌تی‌اسکن جلوگیری شود.

مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر افزود: برخی از کارکنان بخش تصویربرداری در این روزها مبتلا به ویروس کرونا شدند که همه آنها درمان شدند و پس از بهبودی کامل به محیط کار بازگشتند.

ضیاء گفت: با توجه به فشردگی کار و ارزش حیاتی اسکن ریه برای بیماران مبتلا به کرونا، زمان پاسخ‌دهی به کمترین حد ممکن رسیده است و حتی در موارد مشکوک به کرونا، جواب دهی فوری نیز انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر