يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۰۲۵
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: در چهار ماه نخست امسال ۲ هزار و ۶۰۰ واقعه ازدواج در این استان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد رضا بزرگ‌مهر روز شنبه در جلسه شورای معاونان این اداره کل افزود: همچنین در این مدت ۶۷۴ فقره طلاق نیز در استان به ثبت رسید که این میزان طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: آمارهای ثبت شده حاکی از آن است که در چهار ماه نخست سال جاری در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج،۲۶  طلاق در استان به ثبت رسیده است.

بزرگ‌مهر ادامه داد: باتوجه به افزایش طلاق می‌طلبد خانواده‌ها و دستگاه‌های مسئول با افزایش مهارت زندگی زناشویی و سواد همسرداری، آموزش تفاهم و تعامل در تمام امور، زوج و زوجه را مسئولیت پذیر کنند تا شاهد کاهش میزان طلاق در استان باشیم.

وی اضافه کرد:در این مدت ۶۵۴ پرونده مطالبه مهریه در واحدهای اجرای ثبت استان بوشهر تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: با اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه کشور تمام پرونده‌های مطالبه مهریه در ابتدا در واحدهای اجرای اسناد رسمی مطرح و در صورتی که اموالی از بدهکاران شناسایی نشود پرونده به دادگستری ارجاع داده می‌شود و این امر تاثیر زیادی در افزایش حجم کاری ادارات اجرا داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر