يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۰۹۹
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌ها در موج پنجم، نسبت به موج قبلی ۲ برابر شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، قاسم جان‌بابایی امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان بوشهر موج پنجم کرونا را اتفاقی جهانی دانست و بیان کرد: تا زمانی که ویروس کرونا می‌چرخد انتشار آن می‌تواند همه کشور‌ها را غافلگیر کند و در مدت کوتاهی در شرایط ناپایدار قرار دهد.

وی افزایش مبتلایان به بیماری کرونا را ناشی از قابلیت ویروس جهش یافته عنوان کرد و افزود: ویروس جهش یافته کنونی نسبت به ویروس‌های قبلی، سرعت انتشار و ابتلای آن بیشتر است و هیچ کس نمی‌تواند با ساده‌انگاری در رعایت شیوه‌نامه‌‎های بهداشتی در امان باشد.

جان بابایی با اشاره به اهمیت توجه به آرامش جامعه، ادامه داد: مردم نباید هیچ نگرانی داشته باشند، زیرا از همه ظرفیت‌ها برای درمان و پذیرش بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه فشار سنگینی در زمینه ابتلا به کرونا به جامعه وارد شده است، عنوان کرد: هر مقدار به تجهیزات در بخش درمان، تشخیص و امکانات بستری در استان بوشهر لازم باشد تهیه و تأمین می‌شود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

جان بابایی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌ها برای پذیرش بیماران درمانی استفاده می‌شود، گفت: برای تامین تجهیزات درمانی و نیروی انسانی، از همه ظرفیت‌ها از جمله دانشکده‌های پزشکی، پیراپزشکی، مامایی و پرستاری استفاده می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت استفاده از ظرفیت‌های درمانی دولتی، عمومی، غیردولتی، نیرو‌های مسلح و تأمین اجتماعی را ضروری برشمرد و افزود: نباید در خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی تأخیر ایجاد شود، زیرا سبب افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها می‌شود.

جان بابایی تاکید کرد: بستری‌های موج پنجم کرونا بیش از ۲ برابر موج قبلی است که نشان از افزایش انتشار ویروس جهش یافته در جامعه است.

او ادامه داد: به اندازه افزایش انتشار ویروس و بیماران بستری، فوتی‌ها افزایش نداشته است هر چند مرگ‌های این ویروس نگران کننده است.

معاون وزیر بهداشت، از افزایش مراکز سرپایی درمانی خبر داد و عنوان کرد: این درحالی است که تزریق واکسن در کشور سرعت گرفته است.

جان بابایی با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند، افزود: افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، کمتر در معرض ابتلا قرار گرفته‌اند، زیرا اکنون بیشتر مرگ‌ها در افراد میانسال است، و موارد فوتی سالمندان کاهش یافته است.

او، موج پنجم کرونا را آخرین موج این بیماری دانست و بیان کرد: با توجه به تسریع در تزریق واکسن و تولید انبوه واکسن کرونا در کشور با رعایت شیوه‌نامه‌ها، موج پنجم بیماری کرونا آخرین موج ارزیابی شده است.

استاندار بوشهر نیز گفت: در اوج پیک کرونا تعداد بستری ها به 500 نفر نرسیده بود اما هم اکنون به 800 نفر رسیده پس تمام ادارات و سازمانها برای کنترل این بیماری باید همکاری کنند.

عبدالکریم گراوند افزود: در این میان بخش زیادی از کسب و کارها آسیب دیدند که راهکار بهتر شدن شرایط رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه بوشهر پایتخت انرژی ایران است و صنعت نفت و گاز باید نگاه ویژه ای به مردم استان در این شرایط  داشته باشنداضافه کرد: شورای راهبردی و شرکت نفت و گاز همکاری کنند تا کیت های تشخیصی کرونا و تشخیصی سریع هرکدام 50  هزار عدد تهیه شوند.

گراوند گفت: مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه در شهرستان های قرمز در صورت افزایش بیماران کرونایی در یک واحد ، نیروها را کم کرده و در هر اتاق تنها یک نفر حضور داشته باشد.

واریز حداقل یک میلیارد تومان توسط هر پتروشیمی به دانشگا علوم پزشکی برای تامین دارو، ممنوعیت برگزاری مراسم سنتی محرم ،استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آیین محرم و برپایی مراسم تا حدامکان در فضای باز و با جمعیت محدود ،استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی که درمانگاه دارند برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی از مصوبات این نشست بود که استاندار برآن تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر