چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۱۴۳
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگاران به عنوان جامعه رسانه نیاز دارند با افزایش روزافزون مهارت‌های خود کارکرد رسانه‌ای را غنا بخشیده و در مسیر اطلاع رسانی هدفمند بخوبی به ایفای رسالت بپردازند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد خدادی یکشنبه‌شب در آیین بزرگداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: سال گذشته سالی پرتلاش و سخت برای خبرنگاران بود که نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند در این عرصه نقش و تعهدات خود را بخوبی ایفا کنند.

وی اضافه کرد: امیدوارم خبرنگاران به حول قوه الهی در نهایت سلامت برای انجام وظایف و تعهدات خود در این روزهای بسیار متفاوت‌تر از گذشته پرتلاش و موفق ظاهر شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: واژه خبرنگاری مترادف با آزادی، استقلال، اصلاح، تغییر و دگرگونی در جامعه و به معنی آبادانی، توسعه و فرهنگ است.

فاطمه کرمپور ، افزود: امروز تحولات اجتماعی به فعالیت خبرنگاران گره خورده و آنان می توانند سنت‌ها، فرهنگ و اندیشه را به سمت پیشرفت سوق دهند.

وی بیان کرد: امروز کمبودها و نیازهای جامعه به واسطه خبرنگاران  منتشر می‌شود و خبرنگاران هستند که نسبت به این مشکلات مسئول بوده و نمی‌توانند نسبت به آن غفلت کنند.

کرمپور ادامه داد: خبرنگاران همواره با قلم خود به مبارزه با کمبودها و نیازهای جامعه می پردازند و در راستای اصلاح و اطلاع رسانی قدم می‌زنند.

وی یادآور شد: در شرایطی که تکنولوژی همواره در حال تغییر و ابزارهای اطلاع رسانی در این سال‌ها تغییر یافته، نیاز به همراهی با این تغییرات مداوم از سوی خبرنگاران و رسانه‌ها بیش از پیش ضرورت یافته است.

مدیرکل ارشاد بوشهر ادامه داد: در یک سال و چند ماهی که کرونا جامعه را درگیر خود کرده همان طور که مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند خبرنگاران نیز با قلم و همت خود در راستای مدیریت و اقناع افکار عمومی نقشی بی بدیل ایفا کردند.

کرمپور بیان کرد: در این زمینه ۱۷ مراد به عنوان روز خبرنگار فرصتی است تا جامعه با سختی و نوع کار این قشر از جامعه آشنا و از آنان تجلیل کنند.

وی گفت: احترام واقعی به خبرنگاران در عمل با احترام به آزادی قلم و آزاداندیشی آنها اثبات می‌شود که باید نسبت به آن اهتمام جدی داشت.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه کشور گفت: ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار یادآور رشادت، ایثار، بزرگی و شکوه از خود گذشتگانی است که جان و زندگی خود را وقف کردند تا از این طریق جامعه را به سمت بالندگی و ترقی سوق دهند.

مازیار هوشمند افزود: روز خبرنگار، روز انسان‌های آزاده است که پیشگام حق و طلیعه ناب دفاع از واقعیت و حقیقت هستند.

وی عنوان کرد: روز خبرنگار، روز عشق، هنر، اصالت، هویت و جوانمردی است که باید در این روز یاد و خاطره شهدای رسانه و سایر عزیزانی که در این عرصه جان خود را از دست دادند زنده نگه داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر