جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۲۹۷
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت:‌ شیوه عزاداری‌ها باید تغییر کرده و با دستورالعمل‌ها سازگار باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، گفت: مجالس و برنامه‌های عزاداری سالار شهیدان در طول تاریخ درس عزت و آزادگی و سربلندی و ظلم ستیزی و تسلیم نشدن در مقابل دشمن داده است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه نهضت حسینی الهام بخش شیعیان بوده است، افزود: انقلاب اسلامی ما نیز با الهام از عاشورای حسینی پیروز شد و در دفاع مقدس تا کنون نیز این گونه در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم و نسل انقلابی در همین مجالس اهل بیت و مکتب حسینی تربیت شده‌اند، ادامه داد: اقامه عزای سالار شهیدان از یک سو نشانگر عشق و دلدادگی ما به اهل بیت و از سوی دیگر زنده نگه داشتن اسلام به این مهم وابسته است.

حسینی گفت: با توجه به شرایط کرونایی اصل در برگزاری اجتماعات و مراسم بر رعایت مسائل بهداشتی باشد و امیدواریم هیئت‌ها و حسینیه‌ها امسال هم مانند سال قبل رعایت کنند.

وی با اشاره به دو دیدگاه افراطی در مسئله عزاداری‌ها، یادآور شد: عده‌ای دیدگاهشان این است که عزاداری‌ها کلاً تعطیل شود، برخی نیز می‌گویند ما کاری به شرایط کرونایی نداریم و باید مثل سال‌های گذشته هیئت راه اندازی و کارهای مان انجام دهیم که این دو دیدگاه افراطی است و دیدگاه حد وسط همان است که رهبری فرمودند با رعایت دستورالعمل‌ها عزاداری سالار شهیدان برگزار شود؛ شیوه عزاداری‌ها باید تغییر و به گونه‌ای باشد که با دستورالعمل‌ها سازگار باشد.

امام جمعه دیر با اشاره به هفته بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: همه واجبات در سایه عمل به امر به معروف و نهی از منکر محقق و امنیت حاکم و کسب و کارها سامان دهی می‌شود.

وی تغییر دولت‌ها در طول انقلاب را امری طبیعی دانست و بیان داشت: تغییر دولت‌ها در چهار دهه انقلاب اسلامی در کمال آرامش و امنیت صورت گرفته است در حالی که در برخی کشورهای مدعی مانند آمریکا این گونه نیست.

وی با تقدیر از زحمات دولت گذشته، اضافه کرد: دولت جدید با قدرت رو به جلو حرکت کند و منویات مدنظر مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشاند.

حسینی با اشاره به تاکید رهبری بر مردمی بودن دولت، گفت: اظهار نظرهای رئیس جمهور نیز این گونه بوده و امیدواریم در خدمت ملت باشند و بتوانند نگرانی مردم در زمینه‌های مختلف بویژه در بحث کرونا برطرف کنند.

حسینی خواستار کمک خیرین به بهداشت و درمان شهرستان برای مقابله با کرونا شد و افزود: بهترین کار در این شرایط حرکت در راستای حل مشکلات مردم در زمینه بهداشت است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید، شهیدان رجایی و باهنر یادآور شد: ضمن الهام گرفتن از این دو شهید و معرفی برنامه‌های انجام شده و سیاست‌های دولت جدید بتوانیم هفته پرباری داشته باشیم.

امام جمعه دیر یاد و خاطره شهدای سوم محرم سال ۵۷ شهیدان شیخ ابوتراب عاشوری و دو شهید انقلاب شهرستان دیر شهید احمد حیدری و شهیده سنمبر عالی پور را گرامی داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر