يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۳۱۴
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر گفت: پس از هماهنگی و دستور فرمانده‌کل و فرمانده نیروی هوایی ارتش، امکانات دو بیمارستان پایگاه‌های هوایی و دریایی ارتش به کمک مهار کرونا در استان بوشهر آمد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، امیر سرتیپ دوم خلبان نعمت‌الله صدقی در بیمارستان امیرالمؤمنین نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: در پایان سال ۱۳۹۸ و از آغاز همه‌گیری کرونا، این بیمارستان برای درمان بیماران کرونایی با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همکاری داشته و اکنون نیز در خیز پنجم کرونا، بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی و بیمارستان خاتم‌الانبیاء پایگاه دریایی ارتش در بوشهر بخش کرونای خود را راه‌اندازی کرده‌اند.
 
فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر و فرمانده ارشد ارتش در استان بوشهر افزود: تمام امکانات درمانی پایگاه‌های ارتش در اختیار مردم بوشهر قرار داده شده و تلاش ما این است که بیشترین تخت‌ها به درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شود.
 
امیر صدقی ادامه داد: ۳۰ تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی ارتش به کووید ۱۹ اختصاص داده شده است و تلاش می‌کنیم این ظرفیت را بالا ببریم و بخش ICU کرونا را نیز راه‌اندازی کنیم.
 
او با اشاره به این‌که بیمارستان خاتم‌الانبیاء پایگاه دوم نیروی دریایی ارتش نیز بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند، گفت: ارتش همچنان‌که وظیفه امنیت را دارد و فدای ملت است، در این دوران نیز تلاش خود را برای مردم خواهد کرد. از مردم می‌خواهیم شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند و امیدواریم این بیماری به‌زودی رخت بربندد.
 
معاون هماهنگی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در بازدید این بیمارستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به‌دنبال بالا رفتن شمار مبتلایان به کرونا در استان و پر شدن تخت‌های بیمارستانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نامه‌هایی به فرمانده ستاد نیرو‌های مسلح و فرمانده‌کل سپاه پاسداران نوشت و در خواست کمک برای استفاده از بیمارستان‌های نظامی و همچنین راه‌اندازی بیمارستان جدید را داد.
 
صفر آریان‌پور افزود: در کمتر از ۲۴ ساعت این نامه پاسخ داده شد و با سفر یکی از فرماندهان ارتش، بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی ارتش تجهیز شد و از پایان هفته پیش شماری از بیماران کرونایی در آن نگهداری و پرستاری می‌شوند.
 
او اضافه کرد: این یک کار کوتاه‌مدت بود و برای بلندمدت هم ایجاد یک بیمارستان صحرایی و ساخت یک بیمارستان پیشرفته در استان در آینده درخواست داده شده تا در رخداد‌های مشابه، کمبودی پیش رو نباشد.
 
رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین نیروی هوایی ارتش در بوشهر هم گفت: با توجه به شرایط بحرانی حاکم در استان و نیاز به رسیدگی بیشتر، ارتش با تجهیزاتی که توانسته، پای کار آمده و با ۳۰ تخت که ۱۰ تخت در بخش یک کووید ۱۹ و ۲۰ تخت در بخش دو کرونا است به بیماران خدمات‌رسانی می‌کند.
 
سرهنگ دکتر حمید زارع‌زاده با اشاره به این‌که از آغاز همه‌گیری کرونا خدمات سرپایی و سی‌تی اسکن نیز انجام می‌شد، افزود: اکنون برای راه‌اندازی ۶ تخت ICU نیز در تلاش هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر