دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۹۹۱
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با پایان عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان، پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار تن میگو در این استخر‌ها تولید شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی بازدار با بیان اینکه هر ساله ذخیره سازی بچه میگو از  اواخر اردیبهشت ماه در استان بوشهر آغاز و تا  قبل از سرد شدن هوا میگو‌ها برداشت می‌شود افزود: امسال شش‌هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ساحلی در ۱۱ منطقه استان به پرورش میگو اختصاص یافته که نسبت‌به پارسال ۵۰۰ هکتار افزایش دارد.
 
وی عنوان کرد: سایت پرورشی شیف در شهرستان بوشهر با یک هزار و ۱۶۶ استخر پرورشی و پس از آن سایت رود حله در گناوه با بیش از ۸۴۶ استخر پرورشی بیشترین فعالیت را در حوزه پرورش میگو در استان بوشهر دارند.
 
مدیرکل شیلات استان بوشهر از پایان عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان خبر داد و عنوان کرد: امسال ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در ۵ هزار استخر در ۳۵۷ مزرعه پرورشی ذخیره‌سازی شده است که برداشت آن آخر شهریورماه آغاز می‌شود و تا پیش سرد شدن هوا پایان می‌یابد.
 
وی با اشاره به پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تن میگوی پرورشی از مزارع استان خاطرنشان کرد: پارسال ۲۳ هزار تن میگو از این مزارع تولید شد که امسال پیش‌بینی افزایش ۷ هزار تنی داریم.
 
بازدار با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود افزود: با افتتاح شهرک شیلات رودشور، میزان تولید میگو به دو برابر افزایش می‌یابد.
 
صغری اشرف معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر هم با اشاره به فعالیت ۱۹ کارگاه تکثیر آبزیان در استان افزود: این کارگاه‌ها امسال ۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون قطعه بچه میگو تولید کرده‌اند که ۲ میلیارد و ۸۳ میلیون قطعه آن در اختیار تولیدکنندگان استان قرار گرفته و بقیه به سایر استان‌ها صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر