جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: گران‌فروشی و تقلب در صدر تخلفات اصناف استان بوشهر است...
کد خبر: ۹۵۸۴۷
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: گران‌فروشی و تقلب در صدر تخلفات اصناف استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، رضا جمالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهروندان نقش مهمی را در راستای اعلام تخلفات اصناف دارند و از همه مردم انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را به ما اطلاع دهند.

وی بیان کرد: طی پنج ماه نخست امسال بیش از هزار و ۵۰۰ فقره شکایت در مورد کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر و ادارات تابعه اخذ و رسیدگی شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: از این تعداد شکایت، ۴۲۰ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این شکایت‌ها ۹۹۲ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده است خاطرنشان کرد: ۱۲۵ فقره شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

جمالی از گران‌فروشی، تقلب، ضرر و زیان، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و همچنین عدم رعایت ساعات کاری در صنف نانوایان به عنوان بیشترین تخلفات کشف شده یاد کرد.

وی بیان کرد: طی پنج ماهه امسال، بیشترین گزارشات و شکایت مربوط به انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان بوده و مابقی مربوط به سایر کالاها است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در این مدت در حوزه خدمات نیز بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر