دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر با بیان اینکه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر باید فعال‌تر شود گفت: کارها در این شورا ساختارمند و سازماندهی شده دنبال شود.به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: در این استان به لحاظ مرزی بودن از دهه ۶۰ رسانه وجود داشته اما با وجود این تمایز نسبت به سایر استان‌ها هیچ‌گاه تاثیرات منفی فرهنگی دریافت نکرده که این امر به پیشینه غنی فرهنگی در استان اشاره دارد.
کد خبر: ۹۶۰۵
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: استاندار بوشهر با بیان اینکه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر باید فعال‌تر شود گفت: کارها در این شورا ساختارمند و سازماندهی شده دنبال شود.

به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: در این استان به لحاظ مرزی بودن از دهه ۶۰ رسانه وجود داشته اما با وجود این تمایز نسبت به سایر استان‌ها هیچ‌گاه تاثیرات منفی فرهنگی دریافت نکرده که این امر به پیشینه غنی فرهنگی در استان اشاره دارد.

وی اضافه کرد: کشور ما در مقایسه با سایر کشورها شرایط متفاوتی دارد و فرهنگ غنی اسلامی که با فرهنگ غنی ایرانی درآمیخته شده، این تفاوت را ایجاد کرده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه اسلامی که افراط و تفریط را نمی‌پذیرد در ایران پیاده می‌شود و همین امر سبب شده تا داعش و امثالهم در این کشور اسلامی پدیدار نشود ادامه داد: این امر نشان می‌دهد، برداشت از اسلام در کشور ما حقیقت مابانه است.

دکتر سالاری با تاکید بر اینکه رسالت و وظیفه ما این است که این اسلام را در کشور حفظ کنیم، اضافه کرد: این کار با بهره‌گیری از علم و دانش روحانیون معزز و در راس آنان ولی محترم فقیه امکان پذیر است.

وی گفت: باید ضمن ترویج اسلام حقیقی و واقعی در کشور خود و تعمیم آن به سایر کشورها، برداشت صحیح و درست از اسلام نیز گسترس یابد.

استاندار بوشهر بیان کرد: دلیل نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکا و اروپا اصلاح برداشت‌های ناصحیح از اسلام بود و باید تلاش شود اسلامی که در ایران پیاده می‌شود در دنیا گسترده شود.

دکتر سالاری بر لزوم تبلیغ بیشتر و به نحو مطلوب اسلام حقیقی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تصمیمات شورای فرعنگ عمومی استان‌ها نمی‌تواند ناقض تصمیمات کشوری باشد اما طبق قانون استان‌ها اجازه دارند بر اساس مقتضیات، امکانات و شرایط موجود در هر استان، تصمیماتی در راستای تکمیل تصمیات کشوری لحاظ کنند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: برای ترویج و بسترسازی فرهنگ غنی این استان باید فضای همدلی و همفکری ایجاد و با پیگیری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان از نظرات علما برای تحول فرهنگی استان استفاده شود.

منبع: پرتال استانداری

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر