پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: تعطیلی اورژانس هوایی خارگ موجب سردرگمی بیماران و به خطر افتادن جان آن‌ها شده است.به گزارش فکرشهنر، خارگ جزیره‌ای کوچک در دل خلیج فارس است که مقاومت و بزرگی مردم آن در طول هشت سال جنگ دفاع مقدس، در برابر بیش از 2 هزار و 800 روز حمله هوایی دشمن، هنوز زبانزد مردم کشور است اما مردم این جزیره مقاوم سال‌هاست که با مشکل ایاب و ذهاب درگیر هستند و علی رغم همه وعده‌های داده شده هنوز بر قوت خود باقی است.
کد خبر: ۹۶۰۹
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: تعطیلی اورژانس هوایی خارگ موجب سردرگمی بیماران و به خطر افتادن جان آن‌ها شده است.

به گزارش فکرشهنر، خارگ جزیره‌ای کوچک در دل خلیج فارس است که مقاومت و بزرگی مردم آن در طول هشت سال جنگ دفاع مقدس، در برابر بیش از 2 هزار و 800 روز حمله هوایی دشمن، هنوز زبانزد مردم کشور است اما مردم این جزیره مقاوم سال‌هاست که با مشکل ایاب و ذهاب درگیر هستند و علی رغم همه وعده‌های داده شده هنوز بر قوت خود باقی است.

این مشکل هنگامی دوچندان جلوه می‌کند که با توجه به عدم تردد دریایی در روزهای طوفانی و کمبود پزشک متخصص و عدم امکانات لازم برای درمان بیماران راهی برای اعزام این بیماران به مرکز استان یا بیمارستان‌های اطراف پیدا نخواهد شد و بیمار دچار شرایطی بحرانی خواهد شد.

اورژانس هوایی خارگ یکی از راه‌های مناسب برای حل موقعیت این موضوع بود که متاسفانه در ماه جاری با تعطیلی اورژانس هوایی به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های لازم توسط تامین اجتماعی، شرایطی نامطلوب برای بیماران به وجود آمده است که هر لحظه ممکن است به دلیل فراهم نبودن شرایط لازم جان یک بیمار به خطر بیافتد و اندیشیدن درباره این موضوع پس از به وجود آمدن اتفاقاتی ناگوار فایده چندانی نخواهد داشت.

این در حالی است که انتظار می‌رفت با حضور دکتر محمدتقی نوربخش در خارگ که در ماه گذشته در سفر هیئت دولت به استان به این جزیره سفر کرد، مشکلات بیماران خارگ تا حدودی با تعاملات انجام شده با نفت حل شود که علی‌رغم رایزنی‌های انجام شده نه تنها مشکل مردم خارگ حل نشد بلکه با تعطیلی اورژانس هوایی، مشکل تازه‌ای نیز به مشکلات مردم خارگ اضافه شد.

بیمار در خطر مرگ است اما کسی پاسخگوی مشکل نیست !

علی فرهادزاده یکی از شهروندان خارگ و همراه یکی از بیماران مستقر در بیمارستان خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار کرد: بیمار ما امروز صبح ساعت 10 بعد از عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شد و بیماری وی سکته قلبی تشخیص داده شد و در نتیجه پزشکان دستور به اعزام آن به بیمارستان‌های اطراف دادند که متاسفانه با توجه به شرایط جوی از راه دریایی امکان‌پذیر نبود و از راه هوایی نیز علی‌رغم پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون پاسخی از سوی مسئولی دریافت نکردیم.

وی افزود: رایزنی‌هایی با مسئولین بیمارستان، بخشدار، شهردار، فلات قاره و امام جمعه انجام دادیم که امام جمعه این مشکل را با نماینده استان مطرح کردند و فلات قاره نیز قبول کرد که در صورت پرداخت مبلغی هنگفت اقدام به اعزام بالگرد خواهد کرد که این هزینه از توان ما خارج است.

این شهروند خارگی تصریح کرد: بسیاری گفته‌اند که این مسئله به ما مربوط نیست در صورتی‌که باید به آن به عنوان یک مشکل انسانی نگاه شود چراکه جان یک انسان در خطر است و بنده قبول کردم که در صورت امکان هزینه 2 بلیط هواپیما را پرداخت کنم که تاکنون تماسی برای موافقت این موضوع نشده است و با توجه به سابقه 2 سکته در گذشته برای این بیمار امیدوارم مسئولین هرچه زودتر در این خصوص همیاری لازم را ارائه دهند.

جمیری: تامین اجتماعی خارگ باید خدمات هوایی را ادامه دهد

عبدالکریم جمیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار کرد: موضوع تعطیلی اورژانس هوایی خارگ امروز به من اطلاع داده شد که باید زودتر از این اطلاع می‌دادند تا در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام شود که قطعا در روزهای آینده ما پیگیر خواهیم بود.

به نوشته فارس، نماینده مردم بوشهر و خارگ در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از مسائل را خود مسئولین خارگ باید برای حل آن‌ها اقدام کنند چراکه از حیطه ما خارج است اما با توجه به مشکلات این بیمار ما موضوع را پیگیری کردیم و برای بالگرد هم رایزنی شد اما در تماسی که با بیمارستان گرفته شد مسئولین بیان کردند که تمام خدمات تا صبح ارائه خواهد شد و ان‌شاالله صبح نیز تصمیمی اتخاذ شده است که 2 بلیط هواپیما برای اعزام این بیمار به وی اختصاص یابد.

وی عنوان کرد: محمدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در سفر به خارگ باید این مشکلات را حل می‌کردند و ما نیز معتقدیم که خدمات تامین اجتماعی در خارگ کم است و باید سرویس‌دهی بیشتری داشته باشد و نگاه مثبتی به این جزیره داشته باشد و باید خدمات اورژانس هوایی همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر