جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۸۵۲
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: پویش «ایران، خانه امام رضا (ع)» در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام محمد قادری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تفاهم صورت گرفته، پویش ایران، خانه امام رضا (علیه‌السلام) در سطح استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این پویش برابر تفاهم‌نامه استانی که با دبیرخانه کانون‌های خدمتی آستان قدس رضوی استان منعقد شده و پس از برگزاری جلسه با مدیر کانون خدمتی شهرستانی و استفاده از ظرفیت‌های خادمیاری، شبکه امامت، تشکل‌ها و مجموعه‌های میان تخصصی، مطابق زیست‌بوم استان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر بیان کرد: این پویش برابر با تفاهم‌نامه بین دبیرخانه کانون‌های خدمتی آستان قدس رضوی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان، در شهرستان‌های دهگانه استان تشکیل می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های این پویش اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی این پویش برگزاری روضه‌های حضرت امام رضا علیه السلام در سطح روضه کوچه‌ها و خانگی و همچنین برگزاری مراسم در مجامع عمومی و در بین هیئات مذهبی با محوریت معارف رضوی است.

حجت‌الاسلام قادری بخش دوم پویش را نذر شفا عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات در حوزه سلامت به خصوص کارکنان بخش سلامت و بیماران درگیر ویروس کرونا و ارائه خدماتی در بخش پیشگیری و مقابله با این بیماری از بخش‌های مهم این پویش محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: در بخش دیگر، نذر حضرت رضا (ع) است که شامل پخت غذا، تهیه و اهدا بسته‌های متبرک قند و چای، قربانی، طرح پرچم و بیرق عزا، توزیع بسته‌های معیشتی، بسته‌های بهداشتی و خدمات اجتماعی مثل تأمین هزینه‌های درمان، آزادی زندانیان و تهیه جهیزیه خواهد بود که در سطح شهرستان‌ها صورت خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: سرکشی به خانواده شهدا، برگزاری غرفه کودکان رضوی، تشکیل هیئت محوری زوار الرضا علیه السلام در شهرستان‌ها و استفاده از بستر فضای مجازی در نشر معارف رضوی، به همت دیگر کانون‌های تخصصی خادمیاری از برنامه‌های این پویش خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر