جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نوع و میزان کشت محصولات بهاره و تابستانه به کشاورزان بوشهر ابلاغ شد.به گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری پیش از ظهر شنبه در نشست بررسی وضعیت کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب در زمینه توسعه بخش کشاورزی استان پیش برویم.وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های بسیار مهم جهاد کشاورزی تدوین الگوی کشت است که به در سطح ملی اجرایی خواهد شد و ما نیز در سطح استان برنامه کشت تابستانه و بهاره به کشاورزان ابلاغ کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۶۸۹
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۸

فکرشهر: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نوع و میزان کشت محصولات بهاره و تابستانه به کشاورزان بوشهر ابلاغ شد.

به گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری پیش از ظهر شنبه در نشست بررسی وضعیت کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب در زمینه توسعه بخش کشاورزی استان پیش برویم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های بسیار مهم جهاد کشاورزی تدوین الگوی کشت است که به در سطح ملی اجرایی خواهد شد و ما نیز در سطح استان برنامه کشت تابستانه و بهاره به کشاورزان ابلاغ کرده‌ایم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: نوع محصول، سطح و سقف تولید برای هر بخش توسط مراکز خدمات کشاورزی به کشاورزان ابلاغ شده است و کشاورزان باید طبق این برنامه عمل کنند تا از خدمات جهاد کشاورزی بهره‌مند شوند.

وی به کمبود منابع آبی دراستان بوشهر اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت توسعه کشت گلخانه‌ای، افزود: در سطح استان بوشهر 80 هکتار گلخانه مسقف و 200 هکتار گلخانه روباز داریم و باید تلاش کنیم تا محصول را از فضای باز به محیط کنترل‌شده ببریم.

منوچهری با اشاره به تلاش برای فعال شدن بدنه کارشناسی کشاورزی در مراکز خدمات و مزارع، تصریح کرد: یی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی ساماندهی مراکز خدمات کشاورزی در دهستان‌ها است.

وی بر لزوم استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: در سال جاری در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر 110 فارغ التحصیل رشته‌های مختلف کشاورزی مشغول به کار خواهند شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیستم‌های نوین آبیاری راندمان آب را بالا برده و کیفیت محصولات را ارتقا می‌بخشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر