چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۴۷۷
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۹

فکرشهر: به مناسبت هفته دریانوردی برترین‌های حوزه در استان بوشهر روز چهارشنبه در آیینی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز چهارشنبه در این آیین گفت: همزمان با گرامیداشت این مناسبت، سه موسسه آموزشی، ۲ مالک شناور، یک شرکت کشتی سازی و شرکت راهبری، تعمیر و نگهداری شناورهای جست و جو و نجات دریایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

سیاوش ارجمندزاده افزود: شرکت ناخدای جزیره یکی از شرکت‎ های برجسته کشور در زمینه ساخت شناورهای فلزی است که این مهم را با بهره‏‌گیری از نیروهای با دانش و توانمند بومی اجرایی کرده‌است.

وی ادامه داد: این شرکت ظرف ۱۰ سال گذشته ۳۰ شناور فلزی ساخته که مجموع تولید آن با تولید سایر کارگاه‌‏‎های جنوب کشور برابری می‌کند.

ارجمندزاده اظهار داشت: مدیریت شرکت ناخدای جزیره از نقاط قوت و برجسته این شرکت است زیرا با تدبیر و درایت خود و با کمترین امکانات موفق به کسب عنوان‌‎های ارزشمندی در حوزه ساخت شناورهای خدماتی شده و در این بین برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ناخالص زیر ۵۰۰ و قابلیت حمل ۱۴ کانتینر ۲۰ فوت شده است.

وی ادامه داد: همزمان با هفته دریانوردی ۲ مالک شناور برتر استان بوشهر نیز به واسطه رعایت الزامات کنوانسیون MLS (کنوانسیون کار دریایی) برگزیده و مورد تجلیل قرارگرفتند.

ارجمندزاده اظهار کرد: این مالکان در ارتباط با وضعیت رفاهی، معیشتی، پرداخت به موقع حقوق و مزایای دریانوردان نهایت همکاری را داشته و در ارتباط با مسائل ایمنی و پیشگیری از بروز سوانح دریایی نیز نقش مفید و موثری ایفا کردند.

وی افزود: دریانوردان مهم ترین عامل در تامین ایمنی تردد و پیشگیری از بروز سوانح دریایی هستند که سرمایه‌‎گذاری مطلوب روی آنها می‌تواند حوادث دریایی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

ارجمندزاده عنوان کرد: تجلیل از موسسه‌‎های آموزش دریانوردی دریافر نوین، کشتیرانی جمهوری اسلامی و شهاب خلیج فارس به عنوان موسسه‎‌های برتر در آموزش استانداردهای بین المللی و به روز دنیا از دیگر برنامه‌‏هایی است که به مناسبت گرامیداشت هفته دریانوردی در استان بوشهر صورت گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر