پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۳۶۸
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۸

فکرشهر: رئیس دبیرخانه کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) گفت: ارسال آثار به این کنگره آغاز شده است و علاقه مندان تا ۲۰ آبان ماه سال جاری برای ارسال آثار خود مهلت دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام یوسف جمالی روز پنجشنبه در نشست با اعضای کنگره علامه بلادی افزود: استان بوشهر دارای شخصیت‌های مهم و مفاخر علمی، پژوهشی، فرهنگی و مذهبی در دوره‌های مختلف بوده و در این راستا این مفاخر و شخصیت‌ها در قالب برگزاری کنگره و جشنواره به جامعه شناسانده می‌شوند.

وی بیان کرد: چهار دبیرخانه واقع در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان بوشهر، دانشگاه خلیج فارس و نیز دبیرخانه‌ای در قم برای تحویل آثار شرکت کنندگان در کنگره علامه بلادی فعال هستند.

وی گفت: کنگره علامه بلادی در آذر ماه سال جاری برگزار می شود اما با توجه به شرایط کرونایی در زمان حاضر نمی‌توان پیرامون حضوری یا مجازی بودن شکل برگزاری آن صحبت کرد چراکه باید دید شرایط کرونایی به چه شکل است.

جمالی افزود: هدف‌های برگزاری این کنگره ایجاد فضای پژوهشی در بین طلاب و ارتقای این فضا در استان بوشهر است.

وی عنوان کرد: از زمان برگزاری این کنگره در چند سال گذشته رشد علمی طلاب در عرصه پژوهش بخوبی محقق شده است.

در این نشست اعضای دبیرخانه به بیان آسیب شناسی کنگره‌های برگزار شده در دوره‌های گذشته پرداخته و پیشنهادهای خود را در راستای ارتقای کیفی آن بیان کردند.

آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال ۱۲۹۱ هجری قمری در بوشهر متولد و درسال ۱۳۳۱به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی‌الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگراف‌های ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ‌الحبیب فی مظالم‌الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب‌های آیت الله بلادی بوشهری است.

همچنین آیت الله بلادی از علمایی بود که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می‌گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر