يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ ضعف زیرساخت ها و تعویق کار مردم در برازجان؛
فکرشهر: کافی است قطره ای باران ببارد یا بادی بوزد یا در نقطه ای از شهر برای عمران و ترمیم اقدام نمایند تا خطوط تلفن و اینترنت و لوله های آب و شبکه برق و گاز برازجان دچار مشکل شود!...
کد خبر: ۹۹۲۸
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۴

فکرشهر: کافی است قطره ای باران ببارد یا بادی بوزد یا در نقطه ای از شهر برای عمران و ترمیم اقدام نمایند تا خطوط تلفن و اینترنت و لوله های آب و شبکه برق و گاز برازجان دچار مشکل شود!

\n\n

ضعف زیرساخت ها و استفاده از نیروهای ناکارآمد و غیر حرفه ای برای انجام امور عمرانی در شهر برازجان چنان مشهود است که با چند متر حفاری، نه تنها لوله ی اصلی آب یک محله، بلکه خطوط تلفن و اینترنت چندین محله و منطقه از شهر را نیز قطع می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، از صبح روز دوشنبه، چهارم اسفندماه و پس از بارش باران بود که بیل های مکانیکی و کارگران دستگاه های همیشه حفار سطح شهر برازجان، کار خود را از سر گرفتند؛ پیمانکار دست به کار شد و در حین انجام امور، نه تنها خط لوله ی آب فاز دو امام را شکست، بلکه با یک بیل مکانیکی هم حفاظ و لوله ی حامل خطوط و هم وسط خطوط اصلی تلفن کل منطقه را نیز قطع نمود.

\n\n

بر اساس این گزارش، در ابتدا تمام توان مسئولین بر وصل مجدد آب لوله کشی متمرکز شد، که از صبح دوشنبه تا دوشنبه شب به طول انجامید، لوله وصل شد و آب درون حفره نیز در زمین فرو رفت و همه امیدوار بودند که فردای آن روز نیز وصل شدن خطوط تلفن را شاهد باشند، ولی در برازجان این موضوع روزها به تاخیر می افتد و تا یک هفته تاخیر را نیز در پرونده دارد! 

\n\n

یکی از کارکنان مخابرات برازجان پیرامون این مساله به فکرشهر گفت: یکی یکی همسایه ها می آیند و پیگیر ماجرا می شوند و می روند.

\n\n

وی ادامه داد: حفاری شرکت آب بوده که وسط خطوط مخابرات را قطع کرده اند و برای نصب مجدد آن ها هم باید دو نقطه ی دیگر حفاری شود و خطوط آزاد شوند، ضمن این که لوله ی حامل خط تلفن نیز باید تعویض شود و اگر تا جمعه این مشکل حل شود هم باید خدا را شکر کرد!

\n\n

او البته در مراجعه ی شهروندان برای اعلام خرابی خطوط مدعی شد که کارگران روز و شب در محل مشغول کارند؛ ادعایی که با بررسی نه چندان زیاد و چند بار عبور از محل در ساعات مختلف، کذب بودنش مشهود می بود.

\n\n

 این طور به نظر می رسید که شرکت مخابرات همانطور که در اغلب موارد پاسخگو نمی باشد، برای حل این مشکل که تنها مربوط به یک خانه و محله نبوده و بخش قابل توجهی از محلات برازجان را درگیر کرده است، نیز، هیچ عجله ای ندارد! 

\n\n

\n\n

مردم شهر برازجان و شهرستان دشتستان نیز آنقدر مناعت طبع دارند که تنها به بیان مشکل خود اکتفا کرده و اعتراض نمی نمایند، ولی این که به علت نبود برنامه، ضعف زیرساخت، به کار گیری افراد غیر متخصص و بی مبالات، نبود پیمانکار بر سر کار و عدم نظارت دستگاه مسئول بر امور محوله دلیل بر این نمی شود که هر بار به شکلی از این سکوت و رفتار محترمانه ی مردم سوء استفاده شده و رفع مشکلات که وظیفه ی مسئولین است بر همین اساس به بعدها محول گردد.

\n\n

با این حال، شهروندان فازهای یک و دو امام، بلوار امام خامنه ای، آبرسانی، شهرک شهید بهشتی و بخشی از شهرک شهید رجایی شهر برازجان، چند شبانه روز را بدون تلفن و اینترنت گذراندند تا ظهر امروز، چهارشنبه که بالاخره کارشناسی از راه رسید و در کم تر از یک ساعت خطوط را ترمیم نمود!

\n\n

به گزارش خبرنگار فکرشهر، کاری که پیش از این به عنوان پروسه ای زمان بر برای شهروندان تعریف شده بود؛ در کم تر از یک ساعت انجام شد، البته نه در راستای امور روزمره و اولویت چندمی مخابرات، بلکه در اثر تماس و پیگیری دکتر زارع، فرماندار دشتستان که از مشکل مطلع شده و شکایت شهروندان را شنیده بود!

\n\n

نبود زیر ساخت لازم که عدم تخصیص اعتبار عاملی همیشگی برای آن اعلام می شود، جای خود دارد ولی به نظر می رسد معطل کردن مردم و به تعویق انداختن کار خلق الله، در این شهر به امری عادی تبدیل گشته و در قالب امور اداری چنان تعریف و هضم شده، که تغییر آن به یک جنبش اساسی نیازمند است.

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر