جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۵۵۵
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۱

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بر اساس پایش‌های صورت گرفته تاکنون ۵۶ واحد صنعتی آلاینده و ۱۰۶ فلر (مشعل روشن) و دودکش فعال در این استان شناسایی شده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، فرهاد قلی نژاد افزود: توجه به آلایندگی زیست محیطی یکی از برنامه‌های مهم اداره کل حفاظت محیط زیست است که در این راستا پایش وضعیت آلودگی و آلایندگی زیست محیطی و هوا در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: اکنون در جنوب استان بوشهر به عنوان محل تمرکز واحد‌های صنعتی ۸۱ فلر و ۲۵ دودکش در پالایشگاه‌های پارس جنوبی فعال است.

قلی نژاد ادامه داد: آلاینده‌های دودکش‌ها و فلر‌های پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی همواره اندازه‌گیری و به صنایع آلاینده اخطار داده می‌شود و حتی در صورت نیاز واحد‌های آلاینده به مقام‌های قضایی معرفی می‌شوند.

وی با اشار به اینکه آلاینده‌های هوا در جنوب استان کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: در عسلویه و کنگان علاوه بر تجهیزات سنجش گرد و غبار ۲ ایستگاه سنجش گاز‌ها نیز فعال است.

قلی‌نژاد یادآور شد: در زمان حاضر ۲۵ مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درعسلویه به تولید اتان، گاز مایع، میعانات گازی، گوگرد و دیگر محصولات فعالیت دارند که پایش آلایندگی این واحد‌ها به صورت مستمر انجام می‏‌شود.

وی عنوان کرد: از مجموع ۱۰ شهرستان استان بوشهر هفت شهرستان به ایستگاه سنجش هوا تجهیز شده اند که نصب این دستگاه‌ها برای سه شهرستان جم، دیلم و دیر نیز در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر