پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۴۶۰
سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در قالب مدرسه تابستانه و با هدف جبران و یادگیری بیشتر دانش‌آموزان تحت پوشش، در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمدمهدی محسنی روز سه شنبه در آیین  افتتاح این طرح در مدرسه دخترانه عصمت دیلم گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان  را در دوره ابتدایی تحت عنوان مدرسه تابستانه اجرا می‌کند.

 وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام آموزش غیرحضوری بخشی از اهداف آموزشی دانش‌آموزان تحقق نیافت، برای جبران آن در همان ایام برای دانش‌آموزان کلاس های جبرانی برگزار شد.

محسنی با بیان اینکه پس از حضوری شدن کلاس ها از فروردین امسال، کلاس‌های جبرانی در ساعات خارج از مدرسه برای سایر پایه‎های مقطع ابتدایی برگزار شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این برنامه اکنون در تابستان نیز در قالب طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان اجرا می شود.

مدیر آموزش و پرورش دیلم افزود: این طرح برای دانش آموزان دارای سطوح عملکرد تحصیلی نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول و با هدف مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش آموزان دارای افت تحصیلی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: طرح یادشده برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی دارای سطوح عملکرد نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول در دروس فارسی و ریاضی و دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی دارای سطوح عملکرد نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول در دروس فارسی، ریاضی و علوم تجربی در اولویت قرار دارند.

محسنی یادآور شد: این کلاس ها در مدارس عصمت، حضرت رقیه(س)، نهر، شهید سلیمانی در شهر دیلم و مهدی موعود(عج) و زینبیه در شهرامام حسن، بصورت رایگان دایر می‌شود.

مدیرآموزش و پرورش دیلم گفت: در اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش آموزان، از معلمان زبده و کارآزموده بهره گرفته شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای اقدام‌ها و فعالیت‌های اثر بخش توسط دست اندرکاران، شرایط بهبود، ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بیش از پیش فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر