جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: تحقیقات جدید محققان دانشگاه بیرمنگام حاکی از آن است که پادتن‌های موجود در بزاق می‌تواند نشانه‌ای از خطر مرگ باشد.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، محققان ارتباط بین پادتن رایج ایمونوگلوبولین ترشحی در بزاق و نرخ مرگ‌ومیر در جمعیت عمومی را بررسی کردند.\n\nایمونوگلوبولین یا پادتن‌ها، پروتئین‌های ترشح شده توسط سلول‌های سفید خون هستند که برای مبارزه با بیماری‌های عفونی ضروری‌اند.
کد خبر: ۱۷۸۲۹
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: تحقیقات جدید محققان دانشگاه بیرمنگام حاکی از آن است که پادتن‌های موجود در بزاق می‌تواند نشانه‌ای از خطر مرگ باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محققان ارتباط بین پادتن رایج ایمونوگلوبولین ترشحی در بزاق و نرخ مرگ‌ومیر در جمعیت عمومی را بررسی کردند.

\n\n

ایمونوگلوبولین یا پادتن‌ها، پروتئین‌های ترشح شده توسط سلول‌های سفید خون هستند که برای مبارزه با بیماری‌های عفونی ضروری‌اند.

\n\n

محققان یک ارتباط منفی بین نرخ ترشح IgA و مرگ و میر به هر دلیل را شناسایی کردند. تحقیقات بیشتر نشان داد که ارتباط با مرگ و میر به هر دلیل در اثر ارتباط زمینه‌ای با مرگ و میر در اثر سرطان و بطور خاص سرطان‌های غیر ریوی بود.

\n\n

این‌ها عواملی هستند که می‌توانند بر چگونگی تولید پادتن‌های خوب در بدن و حفظ سطوح آن‌ها تاثیر بگذارند.

\n\n

639 بزرگسال از بزرگترین گروه پژوهش Twenty-07 در غرب اسکاتلند در این تحقیق شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در زمان نمونه‌گیری در سال 1995، 63 سال سن داشتند و نرخ ترشح IgA و مرگ‌و میر آن‌ها در 19 سال بعدی مورد پیگیری قرار گرفت.

\n\n

به گفته محققان، هنوز نمی‌توان از نمونه‌گیری بزاق در معاینات کلی استفاده کرد زیرا به درک بهتری برای شناسایی نرخ ترشحی که باعث نگرانی می‌شود، نیاز است.

\n\n

این تحقیق در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر