پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: چهار هزار و ۲۰۰ فرد محروم از سواد استان بوشهر تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا دانش‌فر صبح سه‌شنبه در نشست بهبود کیفیت سوادآموزی در استان بوشهر اظهار داشت: طرح‌های خوبی را در استان بوشهر برای توسعه سوادآموزی اجرا کرده‌ایم و شاهد دستاوردهای خوبی در افزایش سطح باسوادی استان هستیم.
کد خبر: ۲۵۴۵۹
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۵

فکرشهر: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: چهار هزار و ۲۰۰ فرد محروم از سواد استان بوشهر تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا دانش‌فر صبح سه‌شنبه در نشست بهبود کیفیت سوادآموزی در استان بوشهر اظهار داشت: طرح‌های خوبی را در استان بوشهر برای توسعه سوادآموزی اجرا کرده‌ایم و شاهد دستاوردهای خوبی در افزایش سطح باسوادی استان هستیم.

\n\n

وی با اشاره به ارائه خدمات آموزشی به سه هزار و ۸۹۸ نفر در سال گذشته، اضافه کرد: با عملکردی ۱۳۹درصدی در بحث جذب سوادآموزی، سال گذشته رشد قابل قبولی در مقیاس کشوری داشتیم و امید است که این روند صعودی در استان همچنان ادامه یابد.

\n\n

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با تقدیر از مجموعه نیروهای دست اندارکار امر سوادآموزی در استان، اضافه کرد: اگر چه تمامی مناطق و شهرستان های استان در زمینه جذب و آموزش سواد آموزان زحمات زیادی متقبل شده‌اند اما منطقه کاکی و شهرستان‌های بوشهر و دشتستان در این زمینه دارای رتبه بالاتری بودند.

\n\n

دانش‌فر به ایجاد مراکز یادگیری محلی اشاره کرد و گفت: مراکز یادگیری محلی در پنج نقطه از استان که دارای ۷۰ نفر به بالا بی‌سواد( بین ۱۰ تا ۴۹ ساله) هستند در نظر گرفته شده و شروع فعالیت این مراکز در سال تحصیلی جاری در دستور کار ما قرار دارد؛ تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مراکز  دغدغه ماست که تامین آن باید مد نظر قرار گیرد.

\n\n

وی با اشاره به موضوع برون‌سپاری افزود: در استان بوشهر سازمان زندان ها، کمیته امداد امام خمینی (ره) و  اداره کل بهزیستی در مساله برون سپاری و باسواد کردن افراد همکاری خوبی با حوزه سوادآموزی استان داشته‌اند.

\n\n

معاون سوادآموزی استان بوشهر اضافه کرد: دیگر دستگاه‌ها هم باید همت بیشتری در این رابطه داشته باشند زیرا برای باسوادی افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن شاید فقط آموزش و پرورش قادر نباشد که به تنهایی این رسالت مهم را به سرانجام برساند.

\n\n

وی گفت: همه نهادها، ادارات و سازمان ها به‌ویژه آن دسته از دستگاه‌هایی که با سوادآموزی تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده‌اند باید ارتباط و همکاری لازم را داشته باشند تا محو بی‌سوادی در جامعه اسلامی به طور کامل محقق شود.

\n\n

وی با تشویق مجدد معلمان و مدیران مدارس استان به مشارکت در امر سواد آموزی، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس می‌توانند کمک شایان توجهی برای باسواد کردن افراد به ما کنند زیرا این کار علاوه بر خدمت به جامعه از طرف ما هم این زحمت آنان بدون پاداش نخواهد بود.

\n\n

دانش‌فر تاکید کرد: هر فرهنگی و معلم می‌تواند در یک دوره چند ماهه برای باسواد کردن افراد محروم از خواندن و نوشتن ۴۰۰ ساعت حق التدریس از ما بگیرد؛ برای باسوادی افراد جامعه اسلامی‌مان معلمان و فرهنگیان فرهیخته را به کمک و یاری می‌طلبیم. 

\n\n

وی با تقدیر از مدیرکل و معاونت‌های سازمان در حمایت از فعالیت‌های سواد آموزی در استان اظهار کرد: امید است برای کسب موفقیت بیشتر این همکاری‌ها و حمایت ها ادامه یابد تا در استان شاهد کاهش حداکثری بی‌سوادی باشیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر