پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۶۸۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۸

فکرشهر: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تعداد سواد آموزان دوره انتقال استان بوشهر ۱۰۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا دانش فر صبح شنبه در حاشیه نشست کارشناسی بررسی چگونگی روند جذب افراد محروم از سواد در روستاها و شهرهای استان اظهار داشت: یکی تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از افراد سواد آموز از اهداف اصلی حوزه سواد آموزی استان بوشهر است.

وی با تقدیر از کارهای انجام گرفته در حوزه جذب سوادآموز در استان بوشهر، بیان داشت: در سال جاری از نظر آمار تحت پوشش سواد آموزان در دوره  انتقال استان به رشد ۱۰۷ درصدی رسید.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در جذب سواد آموز تاکنون درصد باسوادی استان به ۹۶.۲۲ درصد رسیده است هرچند تا رسیدن به حد مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی تصریح کرد: آموزش دهنده‌های ما در ابتدا باید به آنچه که در جذب افراد محروم از سواد موثرتر و گیراتر است توجه داشته باشند و سپس به سراغ آموزش آنان برود.

دانش فر گفت: این گونه افراد از نظر اعتقادی بسیار پایبند هستند لذا بایستی توجه آنان را به تاثیر علم و دانایی بر روی عمیق‌تر کردن مسائل دینیشان و نیز فواید سواد و آموزش در زندگی فردی داده شود.

وی با اشاره به وضعیت بی‌سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ ساله در استان، گفت: همه مسئولان باید این مسئله را جدی بگیرند زیرا درصدی از بی سوادی در استان در همین رده سنی حساس و مؤثر قراردارند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر