پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۳۶۳
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲

فکرشهر: احتمال سهمیه‌بندی بنزین، تشریح چهار بسته حمایتی دولت در جلسه غیرعلنی مجلس، کارت اعتباری ۱۰۰ هزار تومانی برای ۱۱ میلیون نفر، احتمال اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت، اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون وکالت ۹۶ مرکز مشاوران، احتمال نرمش آمریکا درقبال خریداران نفت ایران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، هفدهم مهر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش فکرشهراز ایسنا، حسن روحانی هفته آینده به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران حضور می‌یابد. برخی از اساتید و نمایندگان دانشجویان نیز در این مراسم، دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود را با رئیس‌جمهور در میان می‌گذارند.

همچنین در ادامه دیدارها و نشست‌های رئیس‌جمهور با جریان‌های سیاسی کشور، بزودی روحانی میزبان اصولگرایان خواهد بوداما هنوز زمان دقیق این دیدار مشخص نشده است. لازم به ذکر است که رئیس‌جمهور ۱۱ مهرماه هم میزبان ۲۳ شخصیت اصلاح‌طلب در پاستور بود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر گفت: راه عبور از شرایط فعلی این است که همه کار کنیم و هرکس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانی اش بزنیم. در این وضعیت که مردم با مشکل رو به رو هستند تلاش کنیم با راه های خوب و مدیران با انگیزه از این دوران، با انگیزه عبور کنیم.

در حاشیه نشست روسای مجالس اوراسیا در ترکیه، رئیس مجلس کشورمان با اعلام وجود توافق کامل میان ایران و روسیه در رابطه با سوریه گفت که بعید می دانم رژیم صهیونیستی بتواند اقدامی جدی در سوریه انجام دهد.

علی لاریجانی همچنین در نشست با رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه بر تلاش ایران برای حفظ برجام تأکید کرد و گفت: انتظار داریم اروپایی‌ها سریعتر به تعهدات خود عمل کنند.

وی در دیدار بار رئیس مجلس ترکیه نیز من تأکید بر ضرورت تحکیم اتحاد بین ایران و ترکیه همکاری راهبردی بین این دو کشور را عاملی در راستای تأمین منافع دو کشور دانست و افزود:همکاری بین ایران و ترکیه موجب تأمین منافع دو کشور می‌شود.

درادامه لاریجانی در سومین نشست رؤسای مجالس حوزه اوراسیا برگزاری اجلاس مجالس اوراسیا را فرصت مناسبی برای گفت‌وگوهای سازنده به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، منطقه ای و بین المللی دانست.

یک عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش مسئولان دولتی درباره چهار بسته حمایتی دولت در جلسه غیر علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس خبر داد.

در حاشیه جلسه علنی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز با ارائه توضیحاتی را درباره‌ی بسته حمایتی دولت از اقشار کم درآمد از پرداخت کارت اعتباری ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون نفر خبر داد.

در همین رابطه سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت که بر اساس توافق صورت گرفته در جلسه غیر علنی امروز مجلس مقرر شد که در دو مرحله بسته‌های حمایتی به بخشی از مردم در هر مرحله ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شود که مجموع پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به اینکه جلسه استیضاح محمد شریعتمداری صبح امروز در کمیسیون صنایع و معادن برگزار شد اما وزیر صنعت، معدن و تجارت باز هم در این جلسه حضور نیافت، اعلام وصول تقاضای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز مجلس را محتمل دانست.

همچنین پورابراهیمی با بیان اینکه دادن کارت سوخت بنزین به مردم در دستورکار است، گفت: با توجه به محاسبات انجام شده قرار است در موضوع سهمیه‌بندی شدن بنزین و دادن کارت سوخت حداکثر تا یک ماه آینده تصمیم گیری شود تا زمان اجرای آن مشخص شود.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب: گام دوم مجلس و دولت بعد از برجام، CFT بود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: از CFT انتظار معجزه نداشته باشیم

یک استاد حقوق بین‌الملل: مقررات بین‌المللی تنها برای ایران وضع نشده که تبعیض‌آمیز باشد

یک عضو فراکسیون امید مجلس:پیوستن به FATF اعتماد جهانی را به ایران تحکیم می‌بخشد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب: تصویب CFT بهانه را از آمریکا گرفت

حمایت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از تصویب کنوانسیونCFTدر مجلس

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از برگزاری جلسه استماع ادله آمریکا در رابطه با شکایت ایران از دولت واشنگتن نزد دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) برای توقیف اموال بانک مرکزی کشورمان در آمریکا با انتشار بیانیه ای مدعی شد که شکایت ایران از واشنگتن نزد دیوان بین‌المللی دادگستری، سوءاستفاده از این دادگاه برای اهداف سیاسی است و این پرونده باید مختومه شود.

همچنین وکیل آمریکا از این نهاد خواست شکایت ایران علیه توقیف حدود دو میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی این کشور توسط آمریکا را رد کند.

در همین رابطه نبی‌الله احمدلو، وکیل دادگستری در رابطه با اشاره به صدور دستور موقت علیه آمریکا از سوی دادگاه لاهه گفت: خروج آمریکا از عهدنامه مودت تأثیری در این رأی ندارد ولی ممکن است که موجب تشدید اختلافات شده و رسیدگی را با مشکل مواجه کند.

همچنین خبرگزاری یو پی آی از احتمال نرمش آمریکا درقبال خریداران نفت ایران گزارش داد و نوشت : تحلیل‌گران براین باورند که آمریکا می‌خواهد دست از موضع سخت خود در قبال خریداران نفت ایران بردارد و این کشورها را از تحریم‌های ضد ایرانی خود مستثنی کند.

یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این که با توجه به گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا در حوزه‌های مختلف تاسیس دفتر این اتحادیه در تهران می‌تواند در گسترش روابط اقتصادی ایران و کشورهای عضو این اتحادیه موثر باشد، گفت: کسانی که با این موضوع مخالف هستند به جای شعار دادن و ایجاد هیاهو اگر استدلالی برای مخالفت با این موضوع دارند، آن را به صورت منطقی و روشن مطرح کنند. فریدون مجلسی تاکید کرد: دفتر اتحادیه اروپا در ایران ماهیت سیاسی ندارد.

مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه طی اطلاعیه‌ای اسامی داوطلبین حائز شرایط پذیرش در تکمیل ظرفیت آزمون مشاوره حقوقی و وکالت ۱۳۹۶ خبر داد. در این اطلاعیه ضمن انتشار اسامی حائزین شرایط پذیرش در تکمیل ظرفیت آزمون مشاوره حقوقی و وکالت۱۳۹۶ ، تاریخ مراجعه جهت تشکیل پرونده و مصاحبه را نیز به شرح زیر اعلام شده است.

همچنین محمدرضا دشتی اردکانی در نشست خبری که به مناسبت هفته خدمات الکترونیک قضایی از ثبت‌نام متقاضیان دفاتر خدمات قضایی از ۲۳ مهرماه خبر داد و گفت: از پایان مهرماه ثبت‌نام کلیه خدمات قضایی در دفاتر خدمات قضایی انجام خواهد شد. وی افزود: ثبت نام متقاضیان دفاتر خدمات الکترونیکی از ۲۳ مهرماه آغاز و تا ۱۰ آبان ماه ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر