پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: عملکرد مثبت شهرداری در مدت ریاست چندین ماهه جناب مهندس محمدی باعث رضایت اکثریت شهروندان برازجانی شده است، به نحوی که اقشار مختلف جامعه در مواقع مختلف از شهردار محترم حمایت های متعددی نموده اند. یکی از اماکنی که نظر شهروندان را به خوبی جلب نموده و...
کد خبر: ۴۸۸۱۶
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰

فکرشهر ـ همایون فقیه: عملکرد مثبت شهرداری در مدت ریاست چندین ماهه جناب مهندس محمدی باعث رضایت اکثریت شهروندان برازجانی شده است، به نحوی که اقشار مختلف جامعه در مواقع مختلف از شهردار محترم حمایت های متعددی نموده اند. یکی از اماکنی که نظر شهروندان را به خوبی جلب نموده و باعث زیبایی شهر و از بین رفتن نمای بیابانی منطقه شده، جاده سلامت است که به انصاف، می توان قضاوت کرد که یکی از زیباسازی های بجا و بسیار مناسب شهرداری محسوب می شود و مدتی است که پیست دوچرخه سواری آن نیز به همت شهرداری افتتاح شده و در شب های مختلف، محل رفت و آمد خانواده ها و پیاده روی اهل سلامت می باشد؛ خصوصا در ایامی که آب و هوا رو به نرمال و خنک تر شدن می رود، حضور در خیابان سلامت بیشتر می شود و امید می رود که با همت شهروندان و شهرداری، سایر طرح های زیباسازی اطراف خیابان سلامت زودتر تمام شود که نمایی بسیار زیبا به آن منطقه از شهر بدهد.

تا اینجای داستان، شهرداری کار خود را به خوبی پیش برده است، اما متاسفانه مشکلاتی در خیابان سلامت وجود دارد که دیگر در کنترل شهرداری و جزو وظایف این مجموعه نیست! باعث تاسف است که هرج و مرج موتورسوارانی که نه به قصد گشت و گذار و طی کردن اوقات فراغت خویش، در آن خیابان و فضای آزاد طی مسیر می کنند، بلکه برای ایجاد انواع مزاحمت هایی که فکرشان برسد آن جا هستند و از آن مزاحمت ها دریغ نمی کنند. مطمئنا هیچ کسی با عبور و مرور موتورسوارانی که آرام و بدون حاشیه عبور می کنند، مشکلی ندارند، مشکل اصلی راکبین موتورهایی هستند که با ایجاد هرج و مرج و رفتارهای غیر قانونی و گاهی حتی غیر اخلاقی و غیر شرعی، باعث ایجاد اضطراب و استرس در شهروندان حاضر در خیابان سلامت می شوند و شبانه روز هم تعدادشان در حال افزایش است و این مشکلات را هم برای وسایل نقلیه در حال عبور در خیابان و هم برای افرادی که در حال پیاده روی هستند، ایجاد می کنند؛ موتور سواران مجهول الحالی که هیچ نظارتی بر عبور و مرور آنان نمی شود و این که گشت نیروی محترم انتظامی، اول تا آخر خیابان را یک دور بزند و برود، مطمئنا این نتیجه بخش نخواهد بود.

نگارنده پیشنهاد می کند که در روزهای آینده که هوا رو به خنکی می رود و حضور خانواده ها و افراد مجرد متعهد و قانون مدار در خیابان سلامت زیاد می شود، نیروی انتظامی، یک ایستگاه دائم پلیس در آن خیابان قرار دهد یا اینکه مثلا از آغاز غروب خورشید تا انتهای شب، گشت پیاده در جاده سلامت بگذارد و این گزینه بهتری به نظر می رسد، چرا که شهروندان احساس امنیت بیشتر و بهتری می کنند تا ان شااله، انواع مزاحمت های مختلف بعضی موتور سواران که واقعا زننده، ناهنجار و غیر اجتماعی است، برطرف شود.

اما در این میان، نباید از یک نکته چشم پوشی نمود، اینکه برخی از افراد مذهبی و جامعه متدین، انتقاد می کنند که در جاده سلامت رعایت موازین اسلامی و شرعی نمی شود؛ از یک نظر کاملا حرف شان صحیح است و حتی انگشت شماری از این مزاحمت ها هم به خاطر ظاهر برخی شهروندان است، اما نکته خیلی مهمتر این است که جامعه مذهبی ما متاسفانه حضور کم رنگی در اماکن تفریحی و فرهنگی دارند و وقتی چنین اتفاقی بیفتد، مطمئنا جولانگاهی برای افرادی خواهد شد که پا بر شعائر دینی و موازین اسلامی بگذارند. وقتی که جامعه مذهبی ما حضوری ناچیز در پارک ها، سینماها، کافی شاپ ها، امثال جاده سلامت و... دارند، باید جایگزین اینان، افراد هنجار شکن باشد؛ اما وقتی فرهنگ سازی شود که همه اقشار مختلف مردم، با هر نوع دیدگاه دینی، در چنین اماکنی حضور پیدا کنند، رعایت احوال فرهنگی و اسلامی یکدیگر را خواهند کرد. 

انتظار می رود شهروندان محترم شهر برازجان که خود دارای فرهنگ اجتماعی غنی هستند، در چنین اماکن عمومی، رعایت موازین قانونی و شرعی را بنمایند و نیروی محترم انتظامی نیز نظارت بهتر و امنیت محسوسی را برای خانواده ها و افراد مجرد قانون مدار در جاده سلامت ایجاد بنمایند که در دو سه ماه آتی که هوا خوب و بهاری می شود، مردم نشاط بهتری در چنین امکانی را تجربه کنند.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴
واقعا جای سوال است چرا نیروی انتظامی  علی رغم درخواست های مکرر مردم در این محل حضوری ندارد وبا متخلفان برخورد نمیکند.
آرمین
|
-
|
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۶
محتوای خبر پیرامون وجود بعصی مزاحمتها برای افراد در جاده سلامت, صحیح است. با اینحال یافتن راه حل کارآمد,  نیازمند مطالعه بافت فرهنگی شهر به منظور به حداقل رساندن پیامدهای فرهنگی- اجتماعی احتمالی در یافتن راه حل مناسب است. از هیئت تحریریه محترم خواهشمندم که قلم زدن در این خصوص را به افراد متخصص سپرده و دیدگاه های کارشناسی شده تری را انتشار دهد. بدیهی است خیلی عظیمی از افراد فکر میکنند که میتوانند نسخه ای برای این درد بپیچند; حال آنکه قلم زدنی که بر اساس علم نباشد, خود دردی است که نیازمند درمان است!

 
من شخصا تا کنون در پیاده رو سلامت بی حجاب و بد جچاب ندیده ا
|
-
|
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
من شخصا تا کنون در پیاده رو سلامت بی حجاب و بد جچاب ندیده ام. فرهنگ یک شهر را چند پیرمرد عقب افتاده سنتی قدیمی با افکار و عادات مربوط به دوران فؤدالی و عصر کشاورزی تعیین نمیکند و هم نباید بازیچه دست چند تا بچه ناقص العقل ناراحت و نادان کودن و کم هوش ولنگار و که چیزی حالیشون نیست باشد. پیاده رو سلامت شده است مثل ساحل دریا که همه از همه جا به آن سر میزنند و بعضی هایشان سابقه زندگی در شهر و شهر نشینی ندارند و هنوز با زندگی در شهر و شهرنشینی بیگانه اند و با فرهنگ شهر نشینی آشنا نشده اند. پلیس پارک و فضا های سبز و پیاده رو سلامت در هرهای دیگر
برازجانی
|
-
|
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
موتور سواران مزاحم که با سروصدا آرامش جاده سلامت که محل سکوت و آرامش هست رو بهم میزنه، از یک طرف محکوم میکنم و خواستار برخورد نیروی انتظامی با آنها هستم (نه بصورت پیاده در پیاده رو بلکه بصورت سواره در خیابان) از طرف دیگه میشه بهشون حق داد که اینها جای دیگه و تفریح دیگه ای ندارن (اصلا ازشون حمایت نمیکنم). در مورد پوشش مردم انتقاد بسیاری به این متن شد (توی جمعی که این مطلب رو بلند خوندم) نظر من و بقیه این بود که قبل از هرچیز ما که به موتور سواران مزاحم انتقاد میکنیم باید عیب خودمون هم ببینیم و رفعش کنیم، باید بفهمیم پوشش هرکس مربوط به خودش هست و به هیچکس ربطی نداره. اگه جاده سلامت و بحث ورزشه که باید لباس ورزشی پوشید. اتفاقا نوک پیکان انتقاد بسمت کسانی هست که با پوشش زیاد در حال دویدن هستند که بسیار مضحک هست. اگه توی ورزش هم پوشش و حجاب میخوان بهتر هست توی غار زندگی کنن که نه کسی رو ببینن که باعث تمایلاتی در اونا بشه، نه کسی اونا رو ببینه. اگه به فکر پیشرفت خود و شهرمون هستیم باید این عقب ماندگی رو از خودمون و شهرمون دور کنیم و انقد رو چنین مسائل پیش پا افتاده ای زوم نکنیم و تمرکزمون رو بذاریم رو مسائل مهمتری تو کار و زندگی و پیشرفت. حداقل از شما فکر شهر انتظار میره بعنوان خبرگزاری معتبر کارتون فرهنگ‌سازی باشه نه بها دادن به عقب موندگی.
همایون فقیه
|
-
|
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲
سپاس گذارم از شما که دغدغه ی شهر خود را دارید.....

بله...یکی از مشکلات اساسی شهر ما که چندین سال است مسئولین قول رفع ان را داده اند اما خبری از حل و فصل ان نشده نبود یک پیست موتورسواری مجهز و استاندارد برای جوانان است و وقتی جوان نداند کجا اوقات فراغت خود را سپری کند و از طرف دیگر شغل هم نداشته باشد باعث ایجاد مشکلاتی میشود همچون خبابان سلامت...نکته دوم اینکه علاوه بر برخی موتور سوارانی که گاهی ایجاد مزاحمت میکنند متاسفانه در پیاده روی خیابان سلامت نیز نگارنده بارها و هر شب مشاهده میکند که برخی جوانان به هر دلیلی ایجاد مزاحمت هایی برای خانم هایی که در حال ورزش هستند انجام میدهند و گاهی به درگیری لفظی هم منتهی میگردد حضور نیروی محترم انتظامی بصورت پیاده باعث ایجاد امنیت بهتری برای همه ی خانم ها خواهد شد از طرفی هم نبود یک مجموعه ی تفریحی و ورزشی مخصوصا خانم ها باعث ایجاد مشکلاتی میگردد...سوم اینکه ورزش کردن خانم ها با حجاب و لباس ورزشی کاملا مورد تایید همه هست طوری که شاهد هستیم بدون اینکه بخواهند در غار زندگی کنندطی این یکی دو سال اخیر خانم ها در مسابقات ورزشی با حجاب و لباس ورزشی رتبه ها و مقام های خوبی بدست آورده اند...چهارم اینکه در این یادداشت اتهامی به خانم های کم حجاب نشد از طرف نگارنده بلکه نقدی به افرادی شد که میگویند فضای خیابان سلامت شرعی و دینی نیست که در پاسخ به انان هم گفته شد که اگر چنین نظری دارند مقصر خود آن گروه و قشر خاص هستند،بنده در یادداشت انگشت اشاره ای به خانم های کم حجاب و بی حجاب نکردم و یک جمله ی کوتاه بیان شد و ان این بود که لباس پوشش برخی خانم ها چنان افتضاح میباشد که نگارنده بارها انجا مشاهده کرده است که برخی خانم هایی هم که کم حجاب هستند این عده را مورد انتقاد قرار داده اند..اساس مشکل بخشی از جامعه ما اینست که معنای آزادی را اشتباه برداشت کرده اند...همان طور که در پاسخ به کامنت خواننده ی گرامی دیگری نیز بیان شد فرهنگ سازی مستلزم همکاری و هماهنگی بین سه نهادی است که وظیفه ی فرهنگی سازی دارد همچون شورای فرهنگ عمومی،نظام آموزش پرورش،خانواده است،اگر فرهنگی سازی مناسبی در این سه نهاد شد مطمنا اصحاب رسانه نیز این را وظیفه ی خود میداند که از بستر به وجود آمده به خوبی استفاده کند. خلاصه ی مطلب اینکه در این یادداشت اگر با دقت و بدون تعصب مطالعه شود کاملا مشهود میباشد که نقد به ایجاد مزاحمت های برخی موتوسواران برای آقایان،خانم ها و خانواده ها میباشد که نگارنده از نیروی محترم انتظامی درخواست نموده که جلوی این مزاحمت ها را برای همه بگیرند که شامل باحجاب و کم حجاب و بی حجاب میشود و انتقاد به موضوع کم حجابی نشد فقط پاسخ به بخشی از قشر مذهبی شهر بود و نه متهم کردن برخی خانم ها...

پیروز و شاد باشید
همایون فقیه
|
-
|
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
با سپاس از حسن توجه به یادداشت

دغدغه ی فرهنگی تان قابل تحسین است و مطمنا بنده نیز موافقم که چنین مسائلی نیازمند کارشناسی دقیق است اما فراموش نکنیم که موضوع فرهنگ سازی که شما تحت عنوان راهکار اساسی بیان داشتید مستلزم عملکرد چندین سالانه ی چند گروه اجتماعی مختلف است همچون،شورای عمومی فرهنگ ،آموزش پرورش، و نهاد اصلی که مرکز ترتیب و فرهنگ است خانواده میباشد ، فرهنگ سازی  نیاز به برنامه ریزی دقیق در این گروه ها دارد که میتوان تحت عنوان یک چشم انداز و برنامه بلند مدت ان را عملی نمود اما راهکارهایی کوتاه مدتی همچون نکاتی که نگارنده در متن به آن اشاره شد میتواند حداقل این مشکلات را مقداری کنترل و کاهش دهد...مطمنا در یک یادداشت نمیتوان آموزش کلی فرهنگسازی را به عموم انجام داد و اگر مطمنا بستر مناسبی فراهم شود که سه گروه ی که وظیفه ی فرهنگ سازی را برعهده دارند عملکرد مناسبی انجام بدهند،رسانه های مجازی و مکتوب و فعالین اجتماعی و نگارنده ها نیز وظیفه ی ذاتی خود را انجام خواهند و از شما دعوت میشود با توجه به نظر قابل احترامتان در این موضوع مهم یعنی فرهنگی سازی قلم بزنید و به صورت تخصصی از ریشه این مشکلات را با یادداشت های خود به عنوان یک شهروند که دغدغه ی شهر خود را دارد اندکی حل و فصل کنید و ما آماده ی استفاده از قلم شما هستیم

مجددا از حسن نظر شما به یادداشت متشکرم
برازجانی
|
-
|
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
درود به شما

فرمایشات شما بیشتر درسته. ولی اینکه نیروی انتظامی گشت بزنه بنظر من چیزی رو حل نمیکنه تو پیاده رو هم گشت بزنه بالاخره فضایی برای اون متلک و آزار و اذیت وجود داره. پس بنظر من برای جلوگیری از این آزار و اذیت ها بهتره فرهنگ سازی بشه. بهتره تعلیم داده بشن. بهتره بجای مچ گیری از وقوع رخداد جلوگیری کرد. مثل این میمونه که پلیس راهنمایی توی جاده پشت درخت قایم میشه دوربین میزنه که مچتو بگیره درحالیکه درستش اینه که جاده استاندارد باشه، ماشین استاندارد باشه، راننده احترام به قانون راهنمایی و پلیس رو بلد باشه، قانونگذاری پلیس راهنمایی بجای جریمه کردن و پر کردن برگ جریمه بفکر حل موضوع به روش های دیگه که در کشور های دیگه انجام میدن باشه و و و که هیچوقت کسی به این چیزا اهمیتی نمیده. توی اون موضوع هم به همین صورت هستش. این همه زیرساخت نیاز هست که هیچکدومشون انجام نمیشن. 
جسارتا در مورد حجاب اصلا حرفی ندارم چون بنظرم بسیار موضوع مسخره و متحجرانه ای هستش که راجع به نوع پوشش کسی صحبت بکنم. فکر میکنم مسائل مهم تری هست که در راستای پیشرفت خود و شهر و کشور میتونیم بهش بپردازیم :)
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر