پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۲۱۸
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

فکرشهر: بخشدارسعدآباد در جلسهای که 8 خرداد ماه  با  حضورمسوولین اداره آبیاری این منطقه برگزار شده بود خواستار تسریع دراجرای پروژه لوله گذاری آبیاری تحت فشارنخیلات منطقه سعدآباد شد.
به گزارش فکرشهر از روابط عمومی بخشداری سعدآباد، مدیر مطالعات اجتماعی و نظام بهره برداری با بیان مختصات فنی، میزان و میانگین آبدهی قطره ای نسبت به شیوه غرق آبی اظهار داشت: به طورکامل هراصله نخل با شرایط کنونی کم آبی آبیاری می گردد و به هر هکتار نخل در سال 12 هزارمترمکعب آب  تعلق می گیرد.
بخشدارسعدآباد درخصوص روند اجرایی این پروژه ملی و طرح نوین آبیاری قطره ای از مجریان و پیمانکاران خواست که  با در نظر گرفتن کیفیت استاندارد توام با تسریع در روند اجرایی عمل کنند به صورتی که با تعامل نخل داران با کمترین مشکل روبرو شوند.

 محمد مهدی مشایخی ادامه داد: با تعمیم فرهنگ آبیاری قطره ای، ترغیب کشاورزان  به تغییر رویکرد سنتی به شیوه نوین از وظایف حوزه جهاد کشاورزی است که باید دراین خصوص تلاش مضاعف تری داشته باشند.

وی  از اجرای طرح انتقال آب با لوله گذاری در یک بازده زمانی سه ماهه  ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: پیمانکار با تدابیرعملی دراین فاصله باعث ادامه آبیاری نخیلات به شیوه گذشته کند تا نخل داران درحین اجرا با بی آبی روبرو نشوند.

بر اساس این گزارش،  مجریان این طرح به بیان روند فیزیکی، میزان پیشرفت و مشکلات پیش رو پرداختند و از بخشدارسعدآباد درخواست رفع این موانع را کردند..

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر