پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر:
کد خبر: ۵۷۷۴۴
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر: ما نشاط اجتماعی را فقط در قالب جشن و تجمع‌های مختلف دیده ایم در صورتی که نشاط اجتماعی می‌تواند پیامد یک رفتار احساسی و یا پیامد اندیشه‌ای باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد رضا بحرانی بعد از ظهر چهارشنبه در کارگاه "توسعه اجتماعی با تاکید بر نشاط اجتماعی " اظهار داشت: سند توسعه اجتماعی استان توسط دانشگاه پیام نور تدوین شده است و اهالی فرهنگ و هنر استان می‌توانند با مطالعه آن ما را در تکمیل این سند یاری دهند. زیرا تدوین چنین سندهایی هنگامی به ثمر خواهد نشست که اقشار مختلف که تأثیر گذاری در جامعه دارند در عملیاتی نمودن آن مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما نشاط اجتماعی را فقط در قالب جشن و تجمع‌های مختلف دیده ایم در صورتی که نشاط اجتماعی می‌تواند پیامد یک رفتار احساسی و یا پیامد اندیشه‌ای باشد که این نشاط را ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر افزود: یکی از معضلات جامعه ما غلبه هیجان بر تفکر است به شکلی که در موضوعات معمولی نیز هیجانی برخورد می‌کنیم و استفاده از هنر می‌تواند در هردو بعد انگیزش نشاط اجتماعی می‌تواند کارساز باشد زیرا هم پالایش هیجان و فرصت برای ارتقا شرایط هیجانی فراهم می‌کند و هم اینکه هیجان را مبتنی بر عقلانیت می‌کند و این موضوع باعث نشاط بادوام جامعه خواهد بود.

بحرانی ادامه داد: بخش زیادی از مشکلات جامعه ما مربوط به کمبود نشاط در جامعه هست و هنرمندان می‌توانند با ایجاد یک کار هنری خلاقانه و ماندگار باعث افزایش سطه شادابی و نشاط جامعه شوند.

این کارگاه آموزشی توسعه اجتماعی با تاکید بر نشاط اجتماعی به میزبانی دانشگاه پیام نور بوشهر و با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر