پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست خبری امروز خود گفت که کمیته ها و کارگروه های پژوهشی تشکیل خواهند داد و کتاب هایی که موضوع انقلاب اسلامی باشد از نویسندگان بومی و غیربومی جمع آوری می شود و کتابخانه ای تخصصی تشکیل خواهد شد تا در دسترس عموم برای تحقیقات و مطالعه باشد...
کد خبر: ۵۸۴۸۰
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست خبری امروز خود گفت که کمیته ها و کارگروه های پژوهشی تشکیل خواهند داد و کتاب هایی که موضوع انقلاب اسلامی باشد از نویسندگان بومی و غیربومی جمع آوری می شود و کتابخانه ای تخصصی تشکیل خواهد شد تا در دسترس عموم برای تحقیقات و مطالعه باشد.

به گزارش «فکرشهر»، حجت الاسلام یوسف جمالی، در این نشست خبری که به مناسبت روز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت که 12 مردادماه به دستور امام خمینی (ره) این شورا تشکیل شد و هم اکنون تحت نظر رهبری با ریاست ایت اله جنتی در حال فعالیت است و به همین مناسبت برنامه هایی داریم که نشست خبری، حضور در خدمت نماینده رهبری در استان و همایشی با موضوع شورای هماهنگی تبلیغات و گام دوم انقلاب از جمله آن هاست.

وی بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یکی از کهن ترین و پرسابقه ترین نهادهای جمهوری اسلامی است و ویژگی که باید این شورا باید داشته باشد در کنار ویژگی های دیگر، لحظه شناس بودن آن است که نمونه این حضور را در نهم دی ماه شاهد بودیم.

جمالی با اشاره به فرهنگ ولایی تاکید کرد: فرهنگ ولایی باید در همه جا در دسترس مردم باشد و اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد ولایی .

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای شعایر انقلاب، ایجاد انگیزه برای مردم برای حضور در مراسم ها، تعمیق اصول انقلابی، زنده نگهداشتن نکوداشت ها و مناسبت های انقلاب اسلامی و در کل تعمیق و تحکیم اهداف انقلاب و رهبری، از جمله اهداف و برنامه های شوای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

وی گفت: از جمله برنامه های ما در استان بوشهر، ایجاد کمیته ها و کارگروه های پژوهشی است؛ همچنین، کتاب هایی که با موضوع انقلاب اسلامی باشد، از نویسندگان بومی و غیربومی جمع آوری می شود و کتابخانه ای تخصصی تشکیل خواهیم داد تا در دسترس عموم برای تحقیقات و مطالعه باشد.

حجت الاسلام جمالی افزود: مساله دوم، بانک اطلاعاتی است که شامل عکس، اسناد و فیلم مربوط به انقلاب اسلامی است و در حال جمع آوری آن ها هستیم.

وی این را هم گفت که «ما باید برای فضای مجازی و فضای بصری، برنامه داشته باشیم و با جلسه با شعرا، شعارهای آن ها را جمع آوری کنیم».  

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه این نشست، در پاسخ به سوال «فکرشهر» که «فرموده اید برای تثبیت فرهنگ ولایی از دانشگاه و آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد، برنامه عملی شما برای اجرای این طرح چیست؟» گفت: همانطور که عرض کردم، تشکیل کارگروه های پژوهشی را در دستور داریم که کارگروهی با همین موضوع هم در دانشگاه، هم در حوزه و هم در آموزش و پرورش شکل می گیرد و مستقل از گروه پژوهشی این مراکز است که با حضور نخبگان شکل می گیرد. 

وی توضیح داد: این کارگروه، هم موضوع را شناسایی می کند و هم جایگاه و آسیب هایش را که ما با آن مواجه هستیم. این کارگروه ها در زیرمجموعه مراکزی که عرض کردم خواهد بود.

جمالی در پاسخ به این سوال «فکرشهر» که کارگروه، کارش فقط تحقیقاتی است یا عملی هم خواهد بود، گفت: قطعا وارد فاز عملی هم خواهد شد. می دانید که شورای هماهنگی تبلیغات، هماهنگ کننده زیرمجموعه هاست؛ یعنی کاری که این شورا دارد این است که از ظرفیت های نهادها و مجموعه ها استفاده کند و بتواند اهداف را پیشرفت دهد. ما باید در ابتدا یک کار پژوهشی قوی انجام دهیم و در همین باره با مسوولین مربوطه هم صحبت کرده ام و مقدمات هم فراهم شده و ان شااله کارهای پژوهشی و تحقیقاتی اش را که انجام دهیم و حتی پایان نامه هایی اگر با این موضوعات است، فراهم کنیم، برخواسته ای از این کارهای پژوهشی، می شود میدان عمل؛ یعنی بر اساس همان تحقیقات، کار عملی را آغاز خواهیم کرد.

وی این را هم گفت که اعضای این کارگروه، نخبگان پژوهشی و کسانی هستند که کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام می دهند و اگر کسانی باشند که نقطه نظراتی داشته باشند، حتما از نظراتشان استفاده خواهد شد.

به گزارش «فکرشهر»، این نشست خبری، پیش از ظهر امروز ـ دوشنبه، 7 مردادماه 1398 برگزار شد و نخستین نشست خبری حجت الاسلام یوسف جمالی در جایگاه ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر