سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار فرهنگ و هنر
کد خبر: ۶۴۹۵۷
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: جولیان مور بازیگر سرشناس هالیوودی اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده که نگران ابتلا به سندرم آشیانه خالی است. وی در این مصاحبه تاکید کرده که هراس از ابتلا به این سندرم را از ماهها پیش دارد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، جولیان مور بازیگر 58 ساله گفته از زمانی که  پسر 21 ساله وی به نام کالیب از خانه و خانواده برای رفتن به دانشگاه جدا شده دچار اضطراب شده است. او گفته دخترش لیو 17 ساله است و احتمالا پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان برای ادامه تحصیل خود راهی دیگر شهرها می شود بنابراین بسیار نگران است.  

او در گفتگو با نشریه ایتالیایی IO Donna گفت: "ترک خانه توسط بچه ها بدترین اتفاقی است که برای هر پدر و مادری رخ می دهد. کالب اکنون در کالج است ، اما لیو هنوز در مدرسه است و من ترجیح می دهم درباره ترک خانه توسط او فکر نکنم. هر بار به این موضوع فکر می کنم که لیو خانه را ترک می کند دچار اضطراب می شوم."

او ادامه داد: "همه چیز تغییر می کند وقتی بچه ها خانه را ترک می کنند شرایط کاملاً جدید می شود. برای همه همین اتفاق می افتد ، اینطور نیست؟ پس از آن فصل جدیدی آغاز می شود. چالش ها و احساسات جدیدی شروع می شود ولی دلتنگی ها اجتناب ناپذیر هستند.ما (مور و همسرش) در نهایت می توانیم تعطیلاتی را برگزار کنیم که دو نفره باشد. بدون آن که نگران پایان تعطیلات یا آغاز فصل مدارس باشیم."

سندرم آشیانه خالی نوعی حس اندوه و تنهایی است که پس از آنکه فرزندان به قصد زندگی جدا یا رفتن به دانشگاه برای اولین بار خانه را ترک می‌کنند، پدر و مادر یا سرپرست آنها ممکن است به آن دچار شوند. این سندرم یک عارضه بالینی نیست.از آنجا که ترک خانه پدر و مادر توسط جوان به طور کلی رویدادی طبیعی و سالم است، اغلب به نشانه‌های سندرم آشیانه خالی توجه نمی‌شود. این مسئله می‌تواند برای پدر و مادر به حالت افسردگی و حس بی‌هدفی منجر شود، چرا که ترک «آشیانه» توسط فرزند باعث ایجاد تغییراتی در جریان زندگی پدر و مادر می‌گردد. سندرم آشیانه خالی به‌ویژه در میان مادران خانه‌دار شایع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر