پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۰۸۵۴
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: چهار نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۴۰۰ کیلووات ساعت در این شهرستان در دست ساخت است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالله نادری روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: شهرستان دشتی با داشتن ۷۰  درصد نیروگاههای خورشیدی  قطب اول تولید برق خورشیدی و پاک در استان بوشهر است.

وی یادآورشد: تاکنون چهار نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۰۰ کیلوات ساعت در دشتی به بهره برداری رسیده است .

فرماندار دشتی اظهارداشت: دربهمن سال گذشته عملیات اجرایی ۲ نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی در منطقه دشت پلنگ دشتی آغاز شد که  تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزکی داشته و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با بهره برداری این ۲ نیروگاه خورشیدی ۵۰ درصد برق دشت پلنگ که از قطب های کشاورزی دشتی محسوب می شود تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: این شهرستان در زمینه برق خورشیدی خانگی نیز موفق بوده و نخسیتن نیروگاه خورشیدی درهفته دولت سال گذشته و دو نیروگاه نیز در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید و در زمان حاضر نیز چند نیروگاه خورشیدی حانگی در دست ساخت است.

فرماندار دشتی ادامه داد:  یکی از مشکلات اصلی برای راه اندازی نیروگاههای خورشیدی کمبود نقدینگی بود که با پیگیری های به عمل آمده تسهیلات مورد نیاز برای احداث و تکمیل  نیروگاههای خورشیدی تامین شده است.

وی از بخشداران ودهیاران  خواست با توجه به ظرفیت بسیار خوب مناطق روستایی برای تولید  انرژی پاک پیگیری های لازم برای راه اندازی نیروگاه  خورشیدی خانگی به عنوان یک درآمد پایدار برای دهیاری ها انجام دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر