شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۳۹
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: با تکمیل طرح‌های کنترل سیلاب شبانکاره، از بروز خسارت سالانه ۴۰ میلیارد ریالی به تاسیسات زیربنایی جلوگیری می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نماینده مجری طرح‌های کنترل سیلاب شبانکاره در حاشیه بازدید از بند محور ۱۰ و بند محور ۱۴ شبانکاره گفت: این دو طرح بخشی از ۱۸ طرح پیش بینی شده شده برای کنترل سیلاب مسیل‌های شبانکاره هستند.

مهدی عوض زاده افزود: همه ساله با وقوع سیلاب در این مسیل ها، خسارات فراوانی به شبکه‌های آبیاری و زهکشی، تاسیسات زیربنایی، خطوط آب و برق و جاده‌های منطقه وارد می‌شود.

وی گفت: در این راستا و اولویت بندی انجام شده، سه بند کنترل سیلاب در محور‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ به عنوان نخستین پروژه‌های این طرح مورد تایید قرار گرفت که بند محور ۱۲ در سال گذشته به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی دو محور دیگر در حال انجام است.

عوض زاده افزود: این منطقه به علت ساختار کوهستانی، توان بالایی برای وقوع سیلاب‌های شدید دارد و خسارت وارده سیلاب این ۳ محور، به طور میانگین سالانه ۴۰ میلیارد ریال است که با تکمیل این طرح‌ها این خسارت‌ها به صفر می‌رسد.

نماینده مجری طرح‌های کنترل سیلاب شبانکاره اظهار کرد: بند محور ۱۴ از نوع سنگ و ملاتی است و تا کنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مترمکعب عملیات سنگریزی آن انجام شده است.

مهدی عوض زاده افزود: این بند با حجم مخزن ۲۸۰ هزار مترمکعب و طول تاج ۵۹ متر، پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد و در صورت وقوع سیلاب در ماه‌های آتی، می‌تواند عملکرد کنترلی خود را به خوبی انجام دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر