سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۰۸۴
جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شاید برای به سرانجام رسیدن میدان گازی پارس شمالی منابع مالی موجود کافی نباشد، اما این کمیسیون باید در این خصوص طرح ارائه کند و یا منابع مالی جدید پیشنهاد دهد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، فریدون حسنوند در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در عسلویه که مدیرعامل شرکت ملی نفت نیز حضور داشت افزود: توسعه و حفظ نگهداشت تولید میدان مشترک پارس جنوبی ضروری است.

وی یادآورشد: سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران از فروش نفت، حق مسلم این شرکت است که سازمان برنامه و بودجه در دولت‌های گذشته به آن دست‌درازی کرده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه هفته آینده (۲۵ آبان‌ماه) نشستی با وزیر نفت و معاونان وی خواهد داشت و در این نشست نمایندگان می‌توانند مباحث خود را مطرح کنند، اظهارداشت: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران میزان سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی را بیش از ۸۰ میلیارد دلار عنوان کرده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت آن است که در جایی که نفت و گاز از آنجا صادر می‌شود، مردم آن منطقه نیز در رفاه باشند و یا از آن منتفع شوند برهمین اساس اهتمام به مسوولیت اجتماعی شرکت ها در مورد مناطق میزبان ضروری است.

در این نشست موسی احمدی، نایب رئیس کمیسیون انرژی، حسین حسین‌زاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی، رحیمی مظفری، رمضانعلی سنگدوینی و برخی دیگر از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس دیدگاه‌های خود را در بخش نفت و گاز بیان کردند.

 رئیس و دیگر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با همراهی محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تأسیسات فاز ۱۴ پارس جنوبی، شرکت پتروپالایش آدیش، طرح بندر سیراف پارس و بیمارستان امام خمینی کنگان بازدید کردند.

هدف از توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۶.۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان به‌منظور تامین خوراک پتروشیمی است.

بخش دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی شامل چهار سکو (دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری) هرکدام با ظرفیت برداشت روزانه ۱۴.۲ میلیون مترمکعب گاز از مخزن پارس جنوبی است که به ترتیب سکوی A در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷، سکوی C در آبان‌ماه ۱۳۹۷، سکوی B در دی‌ماه ۱۳۹۸ و سکوی D نیز در اسفندماه ۱۳۹۸ عملیاتی شدند.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی صبح روز پنجشنبه به منظور بازدید از طرح‌های توسعه‌ای میدان گازی پارس جنوبی وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه در جنوب استان بوشهر شدند.

در این سفر ۲ روزه اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از طرح‌های توسعه ای پارس جنوبی بازدید می‌کنند.

براساس این گزارش؛ شرکت در نشست با مجریان طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی از دیگر برنامه‌های سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به عسلویه اعلام شده است.

دراین سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کند.

رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه مورد استقبال نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و دیگر مسئولان این منطقه قرار گرفتند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر