چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۴۰۵
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: دو کتاب‌خوان و دو کتابدار و مسئول کتابخانه‌های استان بوشهر توانستند در جمع برترین‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی کشور قرار گیرند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، اداره‌کل کتابخانه‌های استان بوشهر اعلام کرد که «داوود حیدری» عضو کتابخانه عمومی روستای فاریاب دشتستان به‌عنوان عضو خردسال برتر کشور، «مصطفی بیننده» از کتابخانه شهر جم به‌عنوان کتاب‌خوان نوجوان برتر کشور، «لیلا رستمی» مسئول کتابخانه روستای گورک سادات تنگستان به‌عنوان کتابدار برتر در حوزه نوآوری در تحویل منابع و «کلثوم عالی‌پور» مسئول کتابخانه شهدای سپاه روستای بنه‌گز به‌عنوان کتابدار برتر کشور در بخش پیک کتاب معرفی شدند.
 
امروز در آیین بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه خلیج فارس بوشهر از این چهار نفر برتر کشوری و پنج کتاب‌خوان برتر استانی، سه انجمن و خیریه برتر و ده کتابدار برتر استان بوشهر تجلیل شد.
 
همچنین از دو کتاب «برداشتی از اخلاق مدیریت در استان [بوشهر]» و «حافظ قدسی» اثر نصرالله شفیعی رونمایی شد.
 
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین با بزرگداشت نویسندگان و جایگاه کتاب گفت: کتاب محصول عمر یک عالم و پژوهشگر است که در آن داشته‌ها و یافته‌های خود را با عشق عرضه کرده است.
 
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: کتاب پدیده‌ای مقدس و نشان‌دهنده حوزه تمدنی یک منطقه است.
 
او اضافه کرد: باید از صنعت چاپ کتاب و کتابخانه‌ها حمایت گسترده‌ای کرد.
 
توجه به کتاب مکتوب و کتاب دیجیتال، ایجاد کتابخانه‌هایی با امکانات بالا، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب و گرامی داشتن اصحاب کتاب و کتاب‌خوانان از دیگر نکته‌هایی بود که آیت‌الله صفایی بوشهری بر آنان تأکید کرد.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر هم در این آیین با اشاره به این که برنامه‌های گوناگونی در این هفته در سراسر استان برگزار می‌شود، گفت: روز‌های ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان عضویت یک ساله در کتابخانه‌های استان رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند با یک عکس و نشان دادن کارت ملی عضو شوند.
 
عباس نعمتی افزود: همچنین دیرکرد سررسید و بازگشت کتاب‌ها نیز در این هفته بخشیده می‌شود.
 
او گفت: مسئولیت کتاب‌خوانی تنها بر دوش نهاد کتابخانه‌های عمومی نیست و تمامی دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه نقش خود را ایفا کند.
 
بیست‌ونهمین هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ آبان تا ۱ آذر و شعار آن «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر