يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۴۱۸
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: در اثر نشتی نفت بخشی از اراضی محدوده روستایی بخش مرکزی در اطراف روستای شول شهرستان گناوه به مواد نفتی آلوده شد.

به گزارش فکرشهر، کامبیز عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی تماس اهالی و دهیاری روستای شول، از وجود لکه نفتی در سه راهی روستایاین شول و شرکت پترو امید خبردار شدیم و بلافاصله اقدامات لازم از سوی این اداره انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه افزود: بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته، در اثر شکستگی به میزان بسیار کوچک یکی از لوله‌های نفت در پنجم آبان ماه جاری و کلمس گذاری آن در ششم آبان انجام شده بود ولی با توجه به نشتی از این شکستگی و بارندگی اخیر باعث شده است که لکه‌های نفتی به اراضی پایین دست این منطقه سرازیر شود.

عبدالهی یادآور شد: بر اساس مشاهدات و پایش صورت گرفته، این آلودگی نفتی جزئی و حدود ۴۰۰ متر از اراضی حاشیه جاده در سه راهی روستای شول و در نزدیکی شرکت پترو امید همراه با آب بارندگی در بر گرفته است.

وی گفت: به محض اطلاع از آلودگی نفتی با همراهی کارشناسان اداره از منطقه مورد نظر بازدید به صورت گرفت و در همین رابطه با شرکت نفت و گاز گچساران نامه‌نگاری و تلفنی موضوع گزارش و از آنها خواسته شد، میزان آلودگی و علت آن را مشخص کنند و همچنین ملزم به پاکسازی، جمع آوری و انتقال خاک‌های آلوده به تلمبه خانه گوره شدند.

مواد نفتی اطراف روستای شول شهرستان گناوه را آلوده کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: با توجه به بارندگی اخیر و گِلی بودن منطقه امکان عبور خودرو در حال حاضر به منطقه نبود و مقرر شد که پس از مساعد شدن شرایط زمین، شرکت نفت نسبت به پاکسازی کامل اقدام‌های لازم را انجام دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر