سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۴۲۴
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ازچهار کتاب قرآنی ویژه کودکان شامل میلاد محمد (ص)، قصه مریم، ناخدای کوچک و طوفان به نویسندگی عبدالرحمن برزگر و پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم نامه نویسی با موضوعات قرآنی رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر  روز سه شنبه در این آئین گفت: هفته کتاب و کتابخوانی مایه تعادل و پیشرفت اصحاب قلم و آفرینش محصولات فرهنگی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: کتاب عیار و داشته‌های یک مولف است که طی مدت زمان طولانی آن داشته‌ها را که حاصل عمر، علم و هنر یک نویسنده است با قلم خود به روی کاغذ آورده و به خواننده هدیه می‌دهد.

وی با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در میان کودکان، نوجوانان و جوانان اضافه کرد: کتابخوانی و نویسندگی یک فرهنگ است و اصحاب قلم باید در تمام زمینه‌های نشر و انتشارات، حوزه خرید، چاپ و ویرایش محتوای فنی کتاب حمایت و پشتیبانی شوند تا با همت و پشتکار همه مسوولان به نرخ بالایی در حوزه تولید کتاب در استان برسیم.

صفایی بوشهری افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به عنوان متولی بسط و  گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه با  تولید محتواهای آموزشی، پادکست، فیلم های کوتاه قرآنی، فیلم‌های مستند، اجرای مسابقه‌های قرآنی اقدام‌های شایسته و خوبی انجام داده است.

وی گفت: امید می‌رود با توجه به افتخار انتخاب بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران و با الهام از این هدیه آسمانی بتوانیم اقدام‌های شایسته ای در این حوزه انجام دهیم تا این استان با کارهای زیرساختی مناسب و ارزشمند به جایگاه برتر و خوبی برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: باتوجه به شعار امسال بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با عنوان "جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم"، این اداره کل برنامه های متنوع  را در استان برگزار می‌کند.

فاطمه کرمپور افزود: تولید محتوی فرهنگی با موضوع قرآنی، میزبانی اولین جشنواره فیلم نامه نویسی با موضوع قرآنی کتاب آسمانی، جشنواره هنرهای تجسمی خوشنویسی و تئاتر با موضوع قرآنی، تولید کتاب های صوتی با همت انجمن سینمای جوانان این استان از اقدام‌های این اداره کل در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی با موضوعات قرآنی در این استان است.

 وی یادآورشد:تولید ۳۰ قصه قرآنی توسط ۲۲ هنرمند، صدابردار، کارگردان و جمعی از هنرمندان پرتلاش این استان، کسب افتخاراتی از قبیل جام باشگاه کتاب خوانی و روستاهای دوستدار کتاب، افتخاراتی است که این اداره کل به عنوان مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حوزه های مختلف به خصوص حوزه قرآنی در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر