دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
ارسالی مخاطبین «فکرشهر»
فکرشهر: رییس شورای اسلامی روستای «بیدو» بخش «ارم» شهرستان دشتستان با ارسال تصاویر زیر برای «فکرشهر»، گفت: تصاویری که مشاهده می کنید که یک باغ خشکیده است، سال های قبل محل کاشت و باغ درخت لیمو و نخل و محل امرار معاش اهالی روستای «بیدو» بخش «ارم» بود که...
کد خبر: ۱۰۰۴۲۵
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: رییس شورای اسلامی روستای «بیدو» بخش «ارم» شهرستان دشتستان با ارسال تصاویر زیر برای «فکرشهر»، گفت: تصاویری که مشاهده می کنید که یک باغ خشکیده است، سال های قبل محل کاشت و باغ درخت لیمو و نخل و محل امرار معاش اهالی روستای «بیدو» بخش «ارم» بود که متاسفانه با توجه به خشک شدن چشمه ها و رودخانه ها و عدم توجه و رسیدگی مسوولین استان و شهرستان و بخش، به این وضعیت درآمده است.

به گزارش «فکرشهر»، «حجت دانشور» ادامه داد: متاسفانه «قنات» روستا هم به تنهایی پاسخگوی آبیاری درخت ها نبود و هرچند این مساله را در گزارش و نامه به جهادکشاورزی، آبخیزداری، بخشداری و... اعلام کردیم، ولی هیچ گونه حمایتی نشد. 

دانشور ادامه داد: راهکار احیای باغ ها، از طریق لایروبی قنات و طرح آبخیز داری است که چندین سال است آن را درخواست کرده ایم ولی بی پاسخ مانده است.

وی درباره چاه آب شرب روستا نیز به «فکرشهر» توضیح داد: چاه آب شرب هیچ تاثیری در این خشکسالی نداشته و ما هنوز هیچ برداشتی از این چاه نداشتیم. از طریق ژنراتور، هفته ای یک بار از این چاه آب برای آشامیدن به اهالی آب می دهیم و هنوز تاسیسات این چاه تکمیل نشده و برقی هم به چاه نرسیده است.

رییس شورای اسلامی روستای «بیدو» ادامه داد: قنات روستای ما نیز در سال های قبل بر اثر زلزله ریزش داشته که از چشمه اصلی، مقدار 8 اینچ آب در حال حاضر بیرون می آید و از چشمه اصلی تا وسط قنات که ریزش کرده به زیر زمین یا از جاهایی که ریزش داشته، این آب از بین می رود و به باغ ها در حد یک اینچ هم نمی رسد و سال های قبل هم درخواست لایروبی و بازسازی قنات را داده بودیم، ولی تا به الان، هیچ توجهی به درخواست اهالی روستا نشده است.

وی اضافه کرد: اهالی روستای «بیدو»، فقط سالی چهل تن لیمو از این باغ ها برداشت میکردند و الان سه سال است درخت لیموها خشک شده و چهل کیلو لیمو هم در سال برداشت نمی شود.

او گفت: از منابع طبیعی و آبخیز داری استان هم، ایجاد طرح آبخیز داری را درخواست کرده ایم که مطالعه آن انجام شده ولی هنوز در ردیف اعتبار قرار نگرفته و حتی در سفری که رئیس جمهور از استان داشتند، تنها خواسته ما طرح آبخیزداری و توجه به زمین های کشاورزی مان بود. 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر