جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر/ دستگیری قاچاقچیان در عسلویه؛
فکرشهر: تعداد 12 بهله پرنده شكاري از گونه های بالابان saker falcon و بحریPeregrine Falcon و همچنین تعداد 36 قطعه هوبره در شهرستان عسلویه از توابع استان بوشهر کشف و ضبط شد...
کد خبر: ۱۰۰۴۵
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: تعداد 12 بهله پرنده شكاري از گونه های بالابان  saker falcon و بحریPeregrine Falcon   و همچنین تعداد 36 قطعه هوبره در شهرستان عسلویه از توابع استان بوشهر کشف و ضبط شد.  

\n\n

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر امروز به نقل از حسین دلشب، افزود: این محموله پرنده از یک شناور لنج بدست آمده است که در حین خروج از آب های سرزمینی حوزه استحفاظی خلیج فارس توسط گشت منطقه چهارم دریایی ثاراله متوقف گردید و پس از اطلاع رسانی به محیط زیست عسلویه با نیابت قضایی در معیت نیروی انتظامی و هماهنگی با ندسا از لنج توقیفی بازرسی بعمل آمد.

\n\n

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در حال حاضر لنج ذکر شده و سرنشینان آن جهت بازجویی ها و اقدامات اولیه تحویل پلیس آگاهی عسلویه گردیده و مراحل قضایی در حال انجام است.

\n\n

دکتر دلشب با اشاره به اینکه اين کشف  پنجمین عملیات موفق آمیز کشف و ضبط این پرندگان ارزشمند بوده است که با همکاری متقابل پرسنل  محیط زیست و ارگانهای اطلاعاتی – عملیاتی  شهرستان عسلویه   میسر شده گفت: علاوه بر پرندگان فوق لاشه یک بهله بالابان، 3 قطعه هوبره و20 تکه از قسمت بال کامل این  پرنده، یک قطعه درنا، 26 قطعه کوکر، 4 قطعه چاق لق نیز از این شناور ضبط شده است.

\n\n

\n\n

دلشب همچنین به نقش مهم این پرندگان در طبیعت اشاره و تشریح کرد: پرندگان شکاری  همه ساله از اوایل مهرماه تا اواخرآذرماه و پرنده هوبره از آبان تا بهمن ماه در زیستگاه های این استان حضور بیشتری می یابند و مورد توجه  متخلفین شکار و صید جهت  زنده گیری و انتقال به کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار می گیرند.

\n\n

وی تاکید کرد: با عنایت به اینکه پرندگان شکاری در رأس هرم  این جانوران قرار داشته و نقش  مهمی در زنجیره اکولوژیک و تعدیل برخی از جمعیت ها و آفات دارند حضور و بقاء نسل آنها از اهمیت وافری برخوردار می باشد.

\n\n

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر  همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه  پرندگان شکاری و گونه هوبره از گونه های در معرض خطر و مورد توجه سایتیس می باشند بمنظور مقابله با افراد سودجو و قاچاقچیان این پرندگان ، ضمن همکاری بسیار ارزنده ای که تاکنون بین محیط زیست و ارگانهای مرتبط شهرستان ها بوده است، در سال جاری فرهنگ سازی و ساماندهی تشکل های محیط زیستی جهت صیانت از این مواهب گرانبهای طبیعی و تنوع زیستی مناطق نیز بسیار چشمگیر بوده است.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n\n

 

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر