دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۵۵۶
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸

فکرشهر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: پروژه‌های نیمه تمام گردشگری و صنایع‌دستی این استان از محل بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدحسین ارسطوزاده روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: براین اساس پروژه‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند چنانچه تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسند و یا اینکه نیازمند دریافت تسهیلات برای تجهیز و یا سرمایه در گردش هستند، پس از ارزیابی کارشناسان فنی، می‌توانند از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین کشتی‌های تفریحی که موافقت اصولی و مجوز ایجاد از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت کرده باشند، می‌توانند از این تسهیلات برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه خود بر اساس ضوابط موجود استفاده کنند.

ارسطوزاده ادامه داد: متقاضیان این تسهیلات برای احیای بناهای تاریخی با کاربری‌های گردشگری و صنایع‌دستی، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و هر کدام از متقاضیان با توجه به کاربری پروژه در دست ساخت، باید به همراه مستندات به ادارات و نمایندگی‌ها در شهرستان‌ها و یا معاونت مربوطه در این اداره‌کل مراجعه کنند.

وی با اشاره به معرفی بانک های عامل در آینده نزدیک تصریح کرد: برای دریافت این تسهیلات، پروژه‌ها باید درصد پیشرفت فیزیکی مورد نظر را داشته باشند و این موضوع نیازمند بررسی میدانی کارشناسان فنی و تخصصی این اداره‌کل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر میزان تسهیلات پرداختی را بسته به حجم سرمایه گذاری در پروژه‌ها دانست و یادآور شد: سود این تسهیلات در شهرستان‌های دیلم و دشتستان چون از نظر سرانه اشتغال کم برخوردار به شمار می‌روند، به میزان ۱۰ درصد است و در دیگر شهرستان‌های استان ۱۴ درصد بوده که پس از ۲ سال تنفس، با بازپرداخت پنج ساله همراه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر