شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۶۲۹
جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: علیرضا سهرابیان گفت: دختران و پسران ورزشکار آینده ورزش کشور هستند و اگر بخواهیم جلوی خروج ورزشکاران نخبه را بگیریم باید زیرساخت‌ها به‌شکلی باشد که ورزشکاران بتوانند برای آن برنامه‌ریزی کنند و داشته‌های خود را در کشور نشان دهند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، پیکار‌های دراگون‌بت قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در سه روز در بندر بوشهر برگزار شد و رئیس فدراسیون قایقرانی کشور در روز پایانی این رقابت‌ها برای حضور در جمع دراگون‌بت‌سواران کشور به بوشهر آمد.
 
علیرضا سهرابیان هنگام برگزاری پیکار پایانی ماده ۵۰۰ متر قهرمانی مردان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسمیا گفت: خوشحالم که برای اولین بار برگزاری این مسابقات خارج از تهران و در بندر زیبای بوشهر برگزار شد و امیدواریم که در رقابت‌های آینده استان‌های دیگر بتوانند میزبان باشند.
 
او اضافه کرد: با نگاه به بازخورد‌هایی که از تیم‌های شرکت‌کننده دریافت کردیم، این دوره از مسابقات در آب شور دریای بوشهر عالی برگزار شد و ایران زیبا این توانایی را دارد که در چهار فصل سال مسابقات و اردو‌های قایقرانی را برگزار کند.
 
رئیس فدراسیون قایقرانی افزود: بسیاری از کشور‌ها از جمله کشور‌های همسایه ابراز علاقه کرده‌اند که اردو‌های خود را در ایران برگزار کنند. در همین باره در کنگره‌ای که هفته پیش در ایتالیا برگزار شد رئیس فدراسیون قایقرانی عراق درخواست کرد که به‌دلیل امکانات قایقرانی در ایران دو ماه در کشور ما اردو برپا کند.
 
سهرابیان اضافه کرد: به‌دلیل دارا بودن ایران از این هوای مناسب در این فصل سال، دیگر کشور‌ها نیز می‌توانند به ایران بیایند که البته نیاز به افزایش زیرساخت‌ها داریم و مسئولان کشوری و استانی باید در عمل به این موضوع اهمیت بدهند.
 
رئیس فدراسیون قایقرانی در ادامه گفت: افزایش زیرساخت‌ها ضروری است، زیرا این وزشکاران آینده‌سازان ورزش ملی هستند و اگر بخواهیم در برابر کسانی که تمایل به خروج و مهاجرت ورزشکاران نخبه ایرانی دارند قرار بگیریم باید زیرساخت‌ها به شکلی باشد که این ورزشکاران جوان بتوانند داشته‌های خود را در کشور نشان دهند و برای آن برنامه‌ریزی کنند.
 
او درباره رقابت‌های قهرمانی و انتخابی فدراسیون قایقرانی هم گفت: فدراسیون قایقرانی در ۳  فدراسیون جهانی و ۹ رشته ورزشی که زیرمجموعه آن‌ها است مسابقات قهرمانی کشوری را در بخش آقایان و بانوان را برگزار کرده و یکی دو رشته مانده که در دو ماه آینده به پایان می‌رسد.
 
سهرابیان افزود: تیم ملی رویینگ برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند ۱۵ آذر اعزام خواهد شد و پس از آن تیم آب‌های آرام را داریم. برای دیگر رشته‌ها نیز در حال برنامه‌ریزی برای آمادگی هستیم.
 
رئیس فدراسیون قایقرانی خبر داد که با مسئولان کمیته ملی المپیک گفت‌وگو‌هایی انجام شد و رشته دراگون‌بت برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو برای بررسی بیشتر دوباره به روی صفحه آمد تا اگر رکورد‌ها در اردو‌ها زده شود این رشته نیز بتواند جز تیم‌هایی باشد که در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر